Allergitråden
Hemma äter han mycket sällan sädesslag eller ägg pga sonens kontaktallergi.
Igår när han lunchade ute så kom han hem och sa att han valde mellan pest eller kolera. Två rätter med mycket lök eller pasta pesto, så han tog pastan. ?? Han tål pasta pesto så jag fattade ingenting...
"Jag har inte ont i magen" sa han igår, "men kolla vad den är svullen." i natt hade han sovit jätte dåligt och såg ur som ett levande lik och höll på att somna här i morse. Så nu ligger HAN och sover (ledig i dag) men han klarade knappt att hålla sig vaken och fick diverse utbrott här i morse - tålamod noll.... Alltså sjukt trött. och nu har han fått munblåsor igen.. Dottern får också det av vad vi tror är sädesslag och jag fick det med när jag åt gluen. Nu har jag det aldrig!
Familjen gluten/vete?! Undrar lite om det är det och varför han med i så fall? Äter han för lite eller vad är det för gift egentligen?
Miralicias svar låter ju väldigt troligt. För min del var det precis likadant nämligen... att det antagligen legat latent hela tiden
Och när vi ändå pratar vete/gluten har jag en fråga. Jag har reagerat på något men kan inte komma på vad. "finnar" på ryggen som kliar, morgonillamående, dålig i magen , samt nada matlust. Det enda jag kan komma på är Felix pytt i panna..men den ska väl vara okej ??