Allergitråden
Men jag hoppas verkligen hon är färdig med sina allergier!!
Tjejer! nu behöver jag eran hjälp och synpunker.
Stora dottern har ju varit förstoppad mer eller mindre i ett år nu. Innan dess var hon ALLTID lös i magen. Flera blöjer varje dag och det luktade riktigt surt och illa.
Hon vaknar en del på nätterna och är orolig men somnar lätt om ( ibland lite svårare att natta om )
Hon har alltid vägrat ren mjölk och även en massa andra maträtter som innehåller mycket mjölk ( grädde, potatismos, tårta, tallrikglass, yoggi mm )
Vi testade att ta bort välling och ge henne mjölkfri samt dra ner på mjölken i övrig mat. Jag vet inte riktigt om vi fick någon klar förbättring utan hon fortsatte sedan att vara förstoppad ( gav det kanske inte tillräckligt med tid ?! )
Sen anser jag ( inte hennes pappa ) att hennes mage är något svullen. på morgonen är den helt normal och ser ut som den ska. Under dagen svullnar den upp och håller sig så resten av dagen.
Jag har lagt ut en del bilder i galleriet. Skulle ni vilja ta en titt och säga om ni anser magen är svullen eller inte ?! Hon är väldigt smal i övrigt och väger 13 kg ( blir 3 i sommar )
Vad tror ni ?! Ska vi plocka bort ALL mjölk och se om det blir bättre eller kan det vara något annat ?! Eller ser hennes mage ut som alla andras i samma ålder!?
Kan man be affären ta hem sempers mjölkfria välling från 1 år om de inte har den i sitt ursprungliga sortiment ?! Här har de bara enagos mjölkfria från 6 månader
Amulett : Tack för alla tips! Vi har fått ge henne microlax de gånger hon haft riktigt problem.
Men hon är ju inte den tjejen som klagar direkt utan hon bajsar trots att man ser att det gör riktigt ont! Så efter ett samtal med mannen här hemma insåg vi att hon kanske faktiskt har ont i magen men har vant sig vid det och klagar inte längre. Kan detta stämma ?! För hon har verkligen HÖG smärtgräns..högre än jag någonsin kommer att få ;) Vi kan tvätta öppna sår ( hon har ett inflammerat sår på ryggen just nu ) utan att hon rör en min.
Men från och med i morgon är det helt mjölkfritt på henne. Ska bli spännande att se om det ger något resultat