FrökenLindström skrev 2010-09-29 12:31:09 följande:
Ja det är precis såna prickar, fast mycket mer. Men sambon och jag kom fram till att det enda hon äter som det kan vara är sojalecitin. Hon har ju inte reagerat på det innan men nu får hon det kanske ofta (i bland annat det flytande margarinet). Kanske är det det hon reagerar på.. Vi får prova ett par veckor utan så får vi se om vi får nåt resultat...
Är ju helt klart värt att testa att ta bort sojalecitinet!
Har inte alls svårt att acceptera barnens allergier och har lixsom vant mig vid att leva lite annorlunda. Men just denna biten när det ska luskas, provoceras, leta symtom, och absolut inte ha en aning om vad som är reaktion/vanligt beteende tycker jag är extremt krävande. Jag hade kunnat offra min högra arm för ett test som gav 100 % svar!!
Idag fick hon en större mängd ( motsvarande det hon kräkts av innan ) och inga kräkninar. Dock massa gnäll, fler och fler prickar samt dåligt matlust. Men har lovat mig själv att testa någon dag till bara för att vara helt säker. För sen kommer vi inte testa vete på lääänge.
Men om det nu inte var vetet hon kräktes utav så..Vad i hela fridens namn vad det då??
Hon har kaskadkräkts sammalagt vid 4 tillfällen ( verkligen tömt magen och hon kräks i normala fall aldrig )
*katrinplommonpuré
*en halv rostemacka
*en liiite liten bit pannkaka gjord på vete, havremjölk och ägg
* en tallrik med potatis, morötter och hokifilé ( gjorde även en sås på veteredning som kan ha yrt ner i hennes tallrik)
Som ni ser finns det INGET som helst samband. Dessvärre är jag mer eller mindre senil ;) så det kan ju ha varit så att hon ätit något dagen innan som orsakat kräkningarna men det kommer jag ju inte ihåg idag.
HATAR att inte veta, Suck