Kavat skrev 2010-06-11 17:49:25 följande:
Klurigt. Är ni helt hundra på att han fixar havre i obegränsade mängder?
Jag anser ju fortfarande för att helt veta och se skillnad måste man ha barnet nere på noll, dvs utan allergener i MINST 2 veckor och sedan provocera och se hur h*n reagerar. Nu har ni ju testat lite hit och dit och allt möjligt så det är omöjligt att säga varken bu eller bä. Speciellt eftersom din son verkar ha sena reaktioner så ser inte jag hur ni ska kunna veta något hundra. Hade tarmen fått läka emellan ordentligt så är den tåligare än om ni nu provocerar på en redan skadad tarm...
Det är min åsikt och jag vet att er dietist verkar tycka en helt annan sak.
Men då kommer ju också de här frågorna du har nu. För hur ska ni veta säkert?
jo det är ju det. nä vi är inte säkra på det. vi är inte säkra på nåt
förutom nu att han får eksem i ansiktet av vete
Det är ju svårt när dietisten helt klart säga att vi kan ge honom havre. Frågat om det flera gånger... vi skulle INTE ge råg och korn men havre kunde vi ge hmm
GGAAAHHH!
Någon här med barn (eller själva) som har liknande eksem som sonen har. Hur stor risk är det att det blir någon ärrvävnad i ansiktet efter såna eksem. Någon som sett att ni/era barn fått ärr från eksemen? Han har ju inga "djupa" eksem. Liiiite torr men det är nästan inget nu, värre i vintras, sen är han "bara" röd...
Ska ringa läkaren sedan och diskjutera lite. de vill ju skicka mig till den läkaren vi var till först som bara ignorerade mig...han "ska" ju vara allergiexpert och är överläkare på barnkliniken här...men vet inte om jag vill, men kanske måste svälja stoltheten
för sonens skull. Vår läkare har nämligen inte sett någon med veteallergi förut fast han jobbat i 25 år. Han är dock väldigt angelägen att ta reda på fakta osv, men det var väl därför han ville ta hjälp av den här andra läkaren.
Vet egentligen inte vad jag ska prata med läkaren om. Det är ju mer dietisten nu känns det som.
Jag har fått infot att det inte finns något prov att ta för veteallergi men nu såg jag ju att älsklingen varit iväg och tagit ett test för vete.?!?