Allergitråden
![Flört Flört](https://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-wink.gif)
Borde man bli orolig när barnet snorar och "gråter" ute men inte inne..? Snälla säg att det finns bättre ursäkter än pollen till det..!?
Måste ju fråga, hur har det gått för er alla nu under påsk? Brukar ju innebära en hel del allergen mat, godis, dryck och annat... Vi har haft det helt underbart iaf, min mamma gick in med hela sin själ och fixade god mat till G samt en påskägg med vindruvor och lite småsaker, blev riktigt poppis för både G och hans kusin, som inte alls tycktes sakna godiset trots att hon är 3 och ätit sånt ett tag Det som var mest lyckat var dock den grillade korven G fick, oj så roligt han tyckte det var att få gnaga på en sån, hehe
Nu kommer jag med en bakfråga igen... Ska göra tefflimpa till sonen imorgon och i den ska jag ha bovetemjöl (1dl) men det fanns inte på affären idag. Jag har boveteflingor hemma, blir det samma resultat tror ni? Eller är det bättre att ha i rismjöl? Limpan har en förmåga att falla i sär men förra vändan blev den riktigt bra och då hade jag bovetemjöl i...
Tror vi ska testa med majs som nästa grej på allergilistan, skulle underlätta massor (i främt baksynpunkt) om han kunde äta de glutenfria alternativen (kanske finns det till och med färdiga bröd att köpa då, om han skulle klara av majs?)