Inlägg från: lillasysteryster |Visa alla inlägg
  • lillasysteryster

Allergitråden

Jag menar så här: Vi märkte aldrig av H´s ägg allergi. Mjöken hade vi ju upptäckt och slutat med men Ägg visade ju heltplötslit på pricktest och på blodprov. Men jag vet inte vad som var hans symptom..(även fast han tom hunnit äta pannkaka). Men jag frågade läkaren om det var tveksamt (menade att han kanske kunde äta tillagat eller nåt sånt) men hon sa att det inte var några tveksamheter, han skulle inte äta ägg.

• lillasysteryster

Någon som kan hjälpamig med en fundering...låt säga att OM sonen skulle få en allergisk reakion när vi är på den "öde ön" där vi är i 10dagar...vi har ju aerius med oss.Men jag undrar hur mycket aerius man kan ge om det kniper...om det sätter sig på andningen tex...är det det som står doserat för en 10 kilos eller kan man överdosera eller hjälper inte det?

• lillasysteryster

Ja, mjölk i leverpastej o vanlig smör istället för mjölkfritt borde inte barnen känna någon skillnad på kan man tycka?

Jag ska hjälpa kockerskan på den förskolan där jag jobbar med att baka nåt till en föräldrafika. Enda kravet är att det ska vara utan ÄGG. Om man ska göra tex. en kladdkaka är det bäst att göra som en vanlig fast ta Noegg bara eller är det bättre att göra på nåt annat sätt som i "utan allt bloggen"?

• lillasysteryster

älsklingen87: Men vad smal hon var lilla gumman! Hilmer var också smal men inte riktigt så liten. Skönt att ni har det bättre nu!

Här hemma har Hilmer fått nässelutslag :( Under armarna, i ljumskarna, i nacken och på bålen.  Visst är det så att nässelutslag är en "snabb"reaktion? Om det är något han ätit så borde det vara nåt han ätit nyligen...om det vore värmeutslag borde det finnas under blöjan också! Av gröten med mjölk fick han ju nässelutslag  men då runt munnen. Nu har han inget i ansiktet...Nån som tror nåt?(vi har inte bytt tvättmedel eller tvål) rå gul paprika är det enda nya han ätit.

• lillasysteryster

Okej, då kanske det bara är nåt sånt...funderar då är det andra gången han får nässelutslag vid infektion. Skumt.
    Vi har gett aerius igår och i dag för säkerhet skull det gör väl inget ,några här äter väl varje dag?!

Svar på tråden Allergitråden