Allergitråden
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-frown.gif)
Jag tror att jag själv blivit känslig för större mängder mjölk. Ganska väntat, efter mjölkfri/fattig kost under ett års tid, men tråkigt. Har ätit ute på stan i veckan med magknip och "gravidsvullen" mage som följd. Nästan samma resultat när jag för första gången i år åt restaurangpizza, såg rejält gravid ut, magknip så jag knappt kunde andas och så diarrée och gaser på det. För att se det positiva i eländet det är såå mycket enklare för mig nu att acceptera att vi inte kan äta ute på restaurang som familj när ALLA i familjen mår dåligt av det. Fick även ont i magen av morgonkaffet (med mjölk) så jag ska prova med laktosfria alternativ som ju finns ersätta det mesta i mjölkväg, även fast vi knappt har mjölkprodukter hemma.
Vad har ni i frysen som "färdigmat" att ta till när tiden är knapp och/eller ni inte orkar laga mat från grunden? Behöver lite fler maträtter att fylla frysen med...
Flera av Änglamarks och Coops kakor är ägg, mjölk och sojafria.
Vi åkte in akut pga nässelutlag en gång. Visade sig vara en allvarlig allergisk reaktion (anafylaktisk reaktion) på cashewallergi.
Ojoj, inte allt för munter läsning...
www.aftonbladet.se/kropphalsa/allergi/article7109161.ab
Rabarber, vet ni om det räknas till hög eller låg allergent? Har kokat lite rabarberkräm och funderar på om dottern ska få smaka...