EL I skrev 2010-07-02 19:05:44 följande:
Ni som har "eksembarn" är de extra känsliga för solen??
Min minsta är återigen röd om kinderna...men vi vet inget han fått i sig med vete. De har haft kalas två dagar i rad på dagis men då har han fått banan för de har inte vågat chansa om de är det minsta osäkra. Det enda jga kan tänka mig är väl isf att han fått i sig nåt från nåt annat barn men jag tror inte det för de är verkligen jätteduktiga på att hålla honom ifrån de andra och nu har de dessutom fikat ute så de leker inte där de ätit heller...
Jag känner mig sååå förvirrad. Hans mage är jättestor på kvällen men helt normal på morgonen och på dagen. Skulle tro att magen bara är stor för att han ätit mycket under dagen.
Fattar nada... jaja, känns som om vi får spekulera bäst vi kan för vi verkar inte kunna få ett ordentligt svar. Känner mig ändå inte säker trots provocering.
När B haft sina eksem och hon får sol direkt på eller blivit för varm blir de betydligt rödare än om vanligt!
Det med magen tycker jag låter knasigt. Äter han havre nu !? Eller något annat han kan tänkas reagera mot ?! Hur är han med avföringen/humöret/sömnen mm ?!
Jag känner lite som du ibland..att det inte ens är lönt att spekulera varför eksemen kommer ! Hon har ju varit dunder prickig under hakan och ner på brösten i flera veckor nu. Idag är de borta efter 2 dagars smörjande med mildison! Så varför de kom vet jag inte, än mindre varför. Kan man få värmeplitor som sitter i så länge ?! och som går bort med mildison?!
Idagsläget är jag otroligt trött på eksem/plitor/prickar. Jag vill att mitt barns hud ska se ut som alla andra bebisar..goa och mjuka =(