Kavat skrev 2011-01-21 10:01:51 följande:
Och för att vara motvalls.
Hur stor sannolikhet är det att du får multiallergiska barn och inte har några sådana anlag?!
Jag var ju tydligen glutenintolerant, som jag inte visste om det...
Ibs har jag aldrig hört om något barn som har...?
Jag tänkte lite kan det vara kombinationer som spökar alternativt sen reaktion som Blå Myran skriver?
Alltså kombinationen med att när du äter grädde äter du något med vetemjöl t.ex. Jag blev ju först dålig av vad jag märkte laktos när jag "blev" glutenintolerant.
Men jag har alltid mått extra dåligt av tårta t.ex, även innan jag visste om det. Har aldrig gillat semlor så mycket osv och blivit "uppkörd". Men inte fasen kopplade jag för det.
Chipsen, äter du samma sort, eller spelar inte chipssort någon roll? Det är inte alltid så att du dricker kolsyrat till chips eller liknande vanor, alltid äter chips på lördagar när ni alltid äter/dricker något annat?
Sena reaktioner är superluriga att lista ut.
Att sonen är så allergisk skyller jag på hans pappa
Men visst kan det väl vara så att jag också har någon allergi/intolerans/överkänslighet även om jag inte tror det. Mina föräldrar och syskon har inga allergier men annars är det tyvärr vanligt förekommande i släkten, minst 1 medlem/familj har allergi, så det kanske inte är så otroligt trots allt...
Jag gör oftast sås på vispgrädde (som jag häller ner i stekpannan tillsammans med köttet/baconet etc) och jag är inte helt säker men jag tror att jag får ondare när jag äter pasta än potatis/ris till. Annars är det mest i tårtor och liknande som jag får i mig grädde, vilket inte händer alls ofta då jag mår mycket bättre utan. Potatisgratäng tex går bra, fast den svämmar över av grädde. Kanske är en kombination av grädde + gluten/vete som gör mig dålig då? Ska försöka tänka på det framöver, kanske ska skriva matdagbok åt oss alla tre? Haha!
Ja, det är skillnad på chips och chips. Sådana i påse (estrella, olw) blir jag mycket sämre av än pringles och så har det alltid varit. Vi är så där tråkiga här hemma så vi har alltid samma smak, men sour cream i påse klarar jag alltså inte av lika bra som i rör. Olika innehåll kanske? Aldrig kollat... Vi äter mycket sällan chips men de gånger det inträffar brukar vi dricka någon form av läsk, alternativt juice.
Blir ni nå klokare?