Allergitråden
Låter lite konstigt att han blir så lätt hård i magen av bröd. Men är han allergisk är det ju inte så konstigt heller förstås.
Hård mage kan också vara ett allergisymtom och om man tänker steget längre, vad händer när han äter ett par smörgåsar per dag, blir han helt förstoppad då?
Andra kanske tror på det, men sätter ingen diagnos enbart på ett hemmagjort test. Men det ger ju en jätte bra vägledning för en själv. Reagerar de på eget lapptest så tycker jag att man bör kräva ett lapptest hos läkare - som då kan sätta diagnos.
Men nu svävar jag ut, det jag skulle skriva var att hon (sköterskan) sa att de inte utför lapptest på barnmottagningen utan att man, om det skulle behövas, blir remitterad till hudmott i grannstaden. Hon rekommenderade väl inte att göra ett själv heller men såg inga problem med att testa litegrann på huden. Så jag tror vi ska börja med att testa på huden, underarmen antar jag att är lättast? Efter det provar vi att ge honom ren havre, så där som du tipsade om...
Återigen tusen tack för tips och råd, guld värt att ha erfarna allegiker/föräldrar att fråga!