Miralicia skrev 2010-05-07 20:53:27 följande:
Goodstore har betydligt större sortiment på annat godis än choklad, och betydligt större chokladsortiment också om man ser till irl-butiken, massor av olika sorter med olika smaksättnngar och inte bara plamilchoklad som allergimat har, men tyvärr inte lika fullvärdiga innehållsförteckningarna och helt uppdaterade med allt som finns i irl-butiken i webshoppen är mina erfarenheter från de besöken jag gjort i butiken. Mer i butiken än på nätet. Men de hjälper säkert till med innehållsförteckningar mm på förfrågan om man vill handla över nätet. Allergimat tar dessutom rätt hurlös fraktkostnad (om de inte ändrat på allra senaste tiden) Så jag säger Goodstore!
Tack och tack! Då ska jag köpa choklad som födelsedagspresent till mig själv!
Jag ammar ju lillen (8 mån) och tänker fortsätta med det. Men inför nästa veckas besök hos dietist funderar jag på om det kan vara bra att ha en mjölkersättning som han är van vid... om det blir så att han kommer att äta begränsad kost? Vilken sort ska vi i så fall prova? Utan allt.
Hur är reglerna nu igen för att få mat på anvisning? Lillens pricktest visade inget, och RAST endast jordnötter. Jag tror att det är mjölk och vete, kanske mer. Enl läkarens ordination utesluter vi dessutm soja, ägg, mandel, nötter, skaldjur, fisk, kyckling, rött/orange.