Angel Gbg skrev 2010-05-06 17:58:51 följande:
ELI: Jag skulle inte begränsa en 16månaders om han inte börjar bli riktigt riktigt fet och det därför hindrar honom i utvecklingen. Däremot tycker jag du kanske gör en rätt koppling att hans mage kanske behöver äta mindre men oftare för att det inte ska bli så tung belastning dom gånger han äter. Frukost, lunch, middag och 2 mellanmål tycker jag är rimligt och ev ett kvällsmål, det hade jag nog hellre gett än att ge bamseportioner
ja men det är ju lite så man känner. känns som om magen blir helt gigantisk när han ätit liksom!
Snutten skrev 2010-05-06 17:50:59 följande:
ELI: SÅ himla stor var han väl inte. Albin var i samma size eller lite större.
kanske inte, bara att alla hans "kompisar" i samma ålder är minimini haha
Jag har en fundering till. Känner att jag minst sagt håller på att få gråa hår!!! Nu är det ju en vecka sedan han fick i sig den där lilla biten macka och över en vecka sedan han fick i sig havre eller råg.
Dagen har varit helt GALEN!
Han är ILLRÖD om kinderna, sådär som han var när det var som värst nästan. Hans mage är gigantisk. Han har bara sovit 15 minuter i dag fast han varit JÄTTETRÖTT. Nu försöker jag få honom att sova och han bara gallskriker så fort jag lämnar honom (han somnar ALLTID själv annars). Han har varit på mig som ett plåster i dag. Fattar ingenting. trodde det hade vänt nu när han sov hela natten. Verkar lite hård i magen också. När ska det ta slut??? det kan väl intehålla i säg än och även om det kan det så borde det ju inte bli VÄRRE efter en vecka???
Vad gör man??? vad ÄR detta???