Allergitråden
Bobbosmamma skrev 2011-10-03 12:08:23 följande:
Ah ok svamp ja kan det vara... Tror vi ligger lågt med äpple ändå, ska till BVC på onsdag, ska då visa och fråga om det kan vara svamp.. Havre tog vi bort igår iaf...NJa det jag tänker på vad gäller lapptest är just det att vi tycker provocering kan vara (inte med mjölk för då får hon pissont och bara gråter) så svårtolkad. Och då längtar jag bara efter något som man får "svart på vitt" av. Men det kanske inte finns något sånt... Ska läsa om lapptestet på din blogg K Kavat.
Dock visade det inte på dottern och vi har ca två år efter det testet tagit bort även sädesslag på henne. Det blev som skillnad på natt och dag i hennes mående. Så där är vi också säkra nu.
Men kan man få ett provsvar, ett test, något som bevisar att man har rätt så slipper man ju fundera så mycket. Dock kan jag tillägga att de brukar ofta vilja att man provocerar också för en säker diagnos. Men det beror ju på hur känsliga de är. Min son har fått några ofrivilliga provoceringar med glukossirap och druvsocker från vete, det har räckt för att han ska bli dålig i över en vecka... Och han reagerar fortfarande på kontakt, så vi har alltså aldrig behövt göra en "regelrätt provocering".