Allergitråden
inte så konstigt med andra ord
Hans mage är mkt mindre i kväll så vi hoppas på en bättre natt i natt...säkert mackan i fredags med andra ord. nya tag och stålsätter mig för i morgon
snart bär det av till sjukhuset. Några råd om nåt som jag ska tänka på? Några tester de bör/inte bör ta? Frågor jag ska ställa mm? Undersökningar?
hmm måste blivit nåt fel för nu syns inte det inlägg jag trodde jag la in haha så jag skriver igen och dyker det andra upp så vet ni varför det är två.
har nu varit hos dietisten. Hon var väldigt bra och förstående. Hon fick se bilderna på sonens mage innan och efter och hon var så förundrad över att det var sån skillnad. Hon sa "veteallergi är extremt ovanligt men ibland träffar man på dem och i detta fall lilla E" så hon förstod verkligen att han inte mådde bra.
Hon kom med förslaget att vi skulle gå på en STRIKT sädesslagskost nu (och då speciellt vete). Det skulle vi göra i minst 2-3 veckor, så vi hinner se en förbättring. När magen är bättre, utslagen och han sover bra (förhoppningsvis om 2-3 veckor) så ska vi provocera med vete genom att göra en sås med vete som redning. Om han sedan får symtom av det så ska jag gå på den strikta kosten igen. Vi ska sedan provocera med ett sädesslag i taget (förutom vete då).
Visar han inget symtom första dagen eller andra så ska jag öka på mängden vete.
låter detta logiskt?
snutten: ja jag kommer nog göra så att blir han bättre nu med strik vetefritt (o andra sädesslag tills vidare pga kontaminationsrisken) så kommer jag "fuska". Då kommer jag antingen säga att jag går inte med på att provocera för nu mår han verkligen bra och vi är säkra på att det ÄR vete ELLER så låtsas jag att jag provocerat
Hans mage är som en ballong igen Den har ju varit det ett tag så därför så känner jag att OM han nu blir bättre på vetefritt igen så kommer jag inte provocera fler gånger, finns inte en möjlighet!!! Däremot om han INTE blir bättre så kan man ju börja undra men det kommer nog inte hända eftersom jag känner mig säker på hans veteallergi
Kavat: vad jag fattade på henne så skulle hon skriva ut vetefritt på livsmedelshänvisning efter att vi provocerat och inte vänta tills vi provocerat med ALLA sädesslag.