• Kavat
    The Luckiest skrev 2011-08-03 18:45:21 följande:
    I Pärssons gourmet skinka är druvsockret från majs har jag fått svar på om någon mer än jag undrat. Perfekt att E kan äta den skinkan tycker jag för hon gillar lite omväxling från leverpastejen
    Ooo, vad bra att veta. Tack!
  • Kavat

Svarar från mobilen så blir lite knasigt. Sådär ser min lille ut ibland när han fått i sig saker han inte tål och bl.a när han fick Althera.. Har du ingen reaktion av bajset eller kisset. Min lille blir superröd och får miniblåsor även när han bajsat och ibland även kissat. Vaknar även väldigt ofta och har svårt att komma till ro och spyr.

• Kavat

Linderas, gjorde de blodprov på gluten? Om det inte är gjort se till att göra det så fort det går. För att utesluta om ni framöver behöver ta bort vete/gluten. Men det får inte uteslutas innan prover är tagna och ev gastro, för utesluter man själv kan man inte sätta rätt diagnos. För han har fått Enagos välling gissar jag? Vad åt han för sorts välling innan? Lukta aceton, kan man inte göra det vid diabetes? Fast då brukar man ju dricka mycket och kissa mycket.. Så det stämmer ju inte. Kontakta läkaren (förutsatt att han inte blir sämre) på måndag tycker jag. Även fibrer kan ge diarréer utan att de är allergi. Ris och majs är stoppande.

• Kavat

Suzzy, ger du något annat att dricka som är lika lättflytande sim bröstmjölk? Kommer det också upp om du testar? Typ vatten och ersättning. För vätska kommer ofta lättare upp, men är det enbart bröstmjölken så skulle jag ju tippa på att det är något du äter som inte funkar.

• Kavat
    Molina skrev 2011-08-06 20:55:26 följande:
    Behöver er nu!
    Min dotter har en ganska kraftig mjölkallergi men läkarna pront säger att vi ska testa lite som innehåller protien så nu under ca 1v har hon fått GB:s vanliga Twister som har en arom som innehåller mjölk och ingen reaktion häpnar men idag har hon haft riktigt lösa avföringar varav 1 diaree kan det vara så att en reaktion kommer sent så att det byggs upp och magen reagerar, för vad jag förstår så i Twistern är det riktigt små mängder av mjölk???? Och sen har hon ätit och varit precis som vanligt badat i poolen i ca 1.5t så en ev magsjuka borde väl inte bete sig så men sen har hon badat nu flera dagar i poolen och klor kan det ge taskig mage?
    Lite sent svar, men hur har det gått?

Supersvårt att veta. Ja, det kan ta tid innan reaktionen kommer.
    Twister kan ju innehålla spår av t.ex nötter väl? Tål hon det? Vet du att hon tål resten av sakerna i glassen?

Jag hade nog istället valt att prova med något jag har full kontroll på. T.ex. provat med mat jag vet att de tål och så ha yttepytte lite mjölk i (då menar jag jätte lite eftersom hon verkar så känslig. Kanske börja med att ha en minidroppe mjölk i.)
  • Kavat
    Tibell skrev 2011-08-08 10:18:28 följande:
    Hur går det för alla små och stora här inne ? Mår era pollenallergiska barn bra ? Mina barn mår faktiskt riktigt bra. Tilde märker jag inget alls på. Bara Bella som blir sådär fläckig i ansiktet ibland när det är fint väder och vi leker mycket ute.
    Men annars inget :)

Därmot har vi testat med kärnmjöl lite försiktigt men det funkar inge vidare.
    Hon blir ju inte skit kass men har fått eksem på mage, under armarna, nacken och i knävecket. Inga större mängder i mina ögon men vet att ni kanske inte tycker lika ;)
    Sen blir hon sämre i magen. Har bara testat 2 ggr och lägger det på hyllan i 6 månader till...
    Får se om vi gör någon ny provocering på tex ägg snart.
    Man hade ju hoppats att det mesta börjat växa bort..

Mithrandil : Tänkt på er massor. Hur går det med allt ? Kommit fram till vad barnen tål och inte ? Har Amanda haft några med astmabesvär ??
    Kram
    Vad skönt att ni mår så bra! Ja, jag undrar också hur Mithrandil och barn mår?

Vi har också haft sommarlov här. Testat lite olika saker på dem och det går väl sådär. Dottern verkar faktiskt klara jordgubbar vilket är så härligt för henne. Sen vete katten, var lite för ivriga och när man är iväg så är det lätt att ta till saker som man inte borde ha gjort för att det inte finns något annat.. Nu har hon småsår på hela överkroppen typ. Lite citronjucie i saft eller persika verkade inte funka. Osäker på guar...

Mellan får inga jätte reaktioner på kalasglass, men han kan verkligen inte sova och blir överaktiv. Guar tror vi funkar i mindre mängd. Får försöka vidare. Orkar inte ge dagligen (som om man bakar bröd osv) så här skyndar vi sakta. Och om inte alla tål det så bakas det ändå inte bröd för jag orkar inte ha olika brödsorter att hålla reda på.

Liten har varit jätte dåligt. Vi har varit i väg så vi hoppas på att det är något annat än majs, som var det vi provocerade med...  Superröd och nästan sårig i rumpan, sovit skitkast, prickig/eksem, spydde osv. Han fick (hittade) ett majskorn men sen gav min mamma honom ett bett på fette crochanti, så man ju hoppas spår av soja också.. Suck! Majs är inte alls kul om han inte tål... Blä...
  • Kavat

Mithandril, klart barnen ska få gå på dagis utan att bli dåliga, det är deras rättighet. Ring läkaren och prata med henne och fråga om hon kan hjälpa till på något sätt, om rektorn kan ringa henne t. ex. Så gjorde vi. Vet inte om rektorn här blev klokare men hon förstod allvaret. Miralicia har skrivit allt som behövs. Ni har rätten på er sida. Angående mat, har du kollat här? www.familjeliv.se/Bloggar-4-51/b103288p1041869.html. Imat använder vi ju inte längre utan har kokos i mat istället för grädde och risdryck i te.x potatismos. Korv stroganof blir grymt god t.ex ska kolla om jag lagt in receptet. Kram på dig!

Svar på tråden Allergitråden