Chabolina skrev 2011-07-08 15:01:33 följande:
Hej! Jag undrar om Vårdbidrag. Vi har en kille som har mjölk ( har haft anafylaktisk chock), soja, vete, ägg, alla färgade grönsaker, äpplen, päron, stenfrukter mm. Vi smörjer och smörjer:). Han har även cp-skada och är lite sen i utvecklingen. Hur mycket Vårdbidrag har ni för era allergier? Vi hoppas på ett Vårdbidrag.
Det är få här inne som fått mer än 1/4 för allvarliga allergier, även om det finns de som fått mer, men jag har även hört om de som sökt som inte fått trots att man tycker att de borde fått.
Man får ju tyvärr inte för antalet saker man är allergisk emot utan för hur mycket jobb som läggs ner EXTRA för att de är allergiska samt då för merkostnader.
Däremot så misstänker jag att en cp-skada kan göra att ni får mycket mer. Av någon anledning så slår "sjukdomar" osv högre än allergier, det är min erfarenhet. Men det beror väl också på hur mycket den påverkar vardagen.
Smörjer ni och smörjer så undrar jag om det inte är något mer han är allergisk mot. Hur restrektiva är ni med t.ex guarkärnmjöl, fruktkärnmjöl, vetestärkelse, glukossirap osv? Egentligen ska eksemen försvinna när man fått bort det de inte tål ur kosten och miljön. Och då menar jag både mat, kvalster, pollen, tvättmedel ja allt som kan irretera och orsaka eksem. Min mellanson reagerar t.ex på kontakt med vete, havre och ägg. Man kan få eksem luftburet av saker som ägg, fisk, nötter osv. Och om någon bakat och man är i miljön.
Så om jag var ni så skulle jag leta lite noggrannare och se om ni hittar orsaken och
Vanlig havre innehåller t.ex upp till 2% vete... Liksom råg och korn gör. Du skrev inget om dem, så jag misstänker att han äter det? Det finns många fallgropar, kan ni ha ni missat någon?