Kavat skrev 2010-05-03 19:27:45 följande:
Ja, jag förstår att det är tufft, jag orkar ju knappt här hemma ibland och då är det inte så jätte ansträngande egentligen med två barn, mot vad mitt jobb hade varit... Han fyller snart 3 och jag är hemma på vårdnadsbidrag från Kommunen, hela 3000:-/mån! Men det gav mig möjligheten att vara hemma en längre tid, annars hade det inte gått. Sen blev det väl inte alls som vi hade tänkt oss från början, men då visste vi ju heller inte om allergierna. Men sen blev jag ju så himla dålig mitt i också så frågan i efterhand är om jag ens hade kunnat sköta mitt jobb om jag hade jobbat?! Nu funkade det hyffsat, så länge jag kunde röra mig. Vi ju ha en till i början på aug, så då får jag ju vara hemma ännu längre. Men tanken är att han ska inskolas 15 h/v på dagis i höst, vi får se hur det går...
ja just det, när kommer nästa?
Känner ni inte att det är jobbigt att ha 3 barn när alla har allergier inkl dig själv?
Men man kanske kommer in i det sen när allt lugnat sig o man hittat alla allergier??
problemet för oss är ju att jag jobbar heltid (dock natt för att slippa jobba så ofta), maken är egen företagare och jobbar mycket ALLTID kvällar. Vi har INGEN släkt på närmre håll än 45 mil vilket gör att vi är väldigt själva med barnen och våra heltidsjobb...men det går ju, men om vi skulle få lite lugn med lillen så skulle det kännas så mkt bättre, att man fick lite lugn och ro.
hoppas det går bra för grabben på dagis sen!