Angel Gbg skrev 2010-11-11 22:07:36 följande:
Det är just där ekvationen inte går ihop. Jag får inte i henne varesig macka (hon äter ingen form av mjukt bröd) eller frasbröd/riskaka eller dyl så där på morgonen. Gröt tittar hon bara skeptiskt på, kräm eller flingor vägrar hon. Inte heller frukt. Försökt med lite matigare smoothie men nada.
Dagis klagar på att hon har noll energi på förmiddagen och att hon inte verkar stå sig men hon äter inte heller sin förmiddagsfrukt?! Lunchen petar hon och eftermiddagsmellis brukar vara cornflakes, torra som snacks och inget mer. När jag hämtar kl 15 är hon enligt sig själv dödshungrig och äter gärna en liten smoothie på ca 1.3dl men sen är det nog och även om hon kan säga att hon är mer hungrig så vill hon inte ha mat eller något.
Jag skulle behöva finna den ultimata frukosten som är typ 1.5dl och mättar helst i 8timmar som hon inte har ro eller vad jag ska säga att äta på dagis och det är väl ungefär så länge som det är från frukosttid tills middagen står på bordet igen hemma
Om du berikar Neocaten med Calogen så mättar den bättre och då behövs inte lika stor mängd.
Här har J börjat dricka Blåbärssoppa (Ekströms kokbara) som verkar vara fri från det mesta. Socker , blåbär, Maltodextrinet kommer från potatis. Modifierad stärkelse (står ej av vad) citronsyra och vitamin C