Allergitråden
![{#lang_emotions_demon} {#lang_emotions_demon}](https://www.familjeliv.se/lib/tiny_mce3/plugins/emotions/img/smiley-demon.gif)
Någon vars barns underlägg svullnar kraftigt och blir röd. 3:e gången det händer här på dottern och jag har ingen aning om vad det är för det har kommit efter dagislunch 2 av gångerna. 1:a gången skrev jag aldrig upp så den gången är jag osäker om vad hon ätit innan. Men känns så lurigt när hon svullnar så och blir illröd och svider säger hon t.ex om hon äter ketschup efteråt. Men det är inte ketschup eller tomat som orsakar det för det får hon dagligen hemma och våran (egen) ketschup på dagis.
Gemensamma nämnaren vad hon fick till lunch 2 gånger är kyckling. Ena gången pasta andra ris. Sås var det nog av något slag båda gångerna. Känner jag min dotter rätt så äter hon inga mängder kyckling alls utan möjligtvis en liten bit...
Ett par gånger har hon även fått prickar på bröstet/magen, men det har jag ingen aning om vad hon fått utav. Kliar naturligtvis.
Och så ont i magen, svullen mm och fiser så det luktar apa (misstankar lök och/eller vete)
Jag vete fasen om det är värt att ha henne på dagis alls. Varför kan hon inte bara få må bra. Allt har börjat sedan hon började där och hon äter ju väldigt begränsad kost i dagsläget ändå där.
Någon som kan tänkas ha någon idé, jag vet inte vad jag ska börja leta...
Underlägg! Haha menade ju underläpp, alltså från läppen och ner till vecket innan hakan typ. 2 cm brett bälter tvärs under munnen.
Angel, jo, men ska jag även ha mig mat till henne så känns det som att jag lika gärna tar hem henne... Då blir det ju knappt någon avlastning alls. Känns i dagsläget jobbigt att köra henne dit för de få timmarna och jag måste ju ändå hitta på något med lilleman så jag kommer ju inte undan hur jag än gör. Sen äter hon ju fasen inget protein nu för tiden, jo köttfärssås och ost och någon baconskiva, men vägrar allt annat. Så att försöka göra samma mat som de andra på dagis får hade inte funkat. Jag hade gjort jobbet helt i onödan för hon hade inte ätit annat än potatis, pasta osv.
Jag tror ju inte det är något "runt om" i och med att hon aldrig reagerat på kontakt och aldrig haft några allvarliga reaktioner tidigare på något. Hon brukar få eksem och magont, men aldrig svullnat, mer än magen och ansiktet ibland.. Och ansiktet är sedan dagisstarten.
Symptom på glutenintolerans
Symptomen på glutenintolerans kan variera och det är omöjligt att ställa diagnos själv. Några vanliga symptom på glutenintolerans är: