Inlägg från: Cs mamma |Visa alla inlägg
  • Cs mamma

Allergitråden

Endast recept och ni vill Inte ha spray utan dom andra applicatorerna

R.I.P Moffa! SMS:a BESEGRA 3697 till 72988 för att skänka 50 kr till Cancerfonden till hans minne
  • Cs mamma
    Kavat skrev 2010-10-17 15:18:58 följande:
    Varför inte spray? Funkar det inte lika bra?

ViFrånLandet
    Cavilonspray kan man köpa utan recept, men är förmodligen beställningsvara, gissar att det är samma för applikattorerna?

Så ring och kolla/beställ innan du åker dit så du vet att det finns inne.
    Oj wow finns det utan??? Visste jag inte! Förlåt

En spray måste användas inom en viss tid när man öppnat den och den kommer på ett ganska stort område på en gång som man då måste hålla ut veck och så i regionen en stund tills den torkar vilket iaf med en tjej är svårt som det finns en del "flikar". Applikatorerna är som en klubba dvs du har full koll vart det kommer och kan applicera dubbelt där det behövs och man kan ta lite i taget samt att man alltid har det hemma som det är en engångsapplikator + att dom är små som klubbor och därför alltid kan finnas i skötväskan osv.
    R.I.P Moffa! SMS:a BESEGRA 3697 till 72988 för att skänka 50 kr till Cancerfonden till hans minne
  • Cs mamma
    Kavat skrev 2010-10-17 17:50:07 följande:
    Hm, alltså spray finns att köpa. Men är den översta rätt sort? Svindyr om man inte får på recept med andra ord...
    www.apoteket.se/privatpersoner/common/search....
    Det står tyvärr att det är recept om du tittar... eller missuppfattar jag?
    Denna produkt säljs endast via butik eller med recept på apoteket.se Varunummer: 262188 305,50 kr

25 applikatorer med 1ml/st körde vi så ibland fick jag använda flera men vi har juh alltid haft högkostnadskort så jag har aldrig tänkt på kostnad. (sorry får inte bort fet)
  • Cs mamma

SusieQ: När vi hade vanlig Neocate och skulle gå över till advance hade jag aldrig några problem men jag fasade.

Jag har vänner som hade ett helv att gå från Neocate till Neocate LCP när det skiftet kom och dom gick istället över till Advance för det var mer likt tyckte barnet, eller iaf mindre svår övergång.

Näringsmässigt var det inte jättestor skillnad mellan Neocate och Neocate Advance även om Advance är en godkänd ellimentärdiet till barn upp till 10år och alltså är bättre för barn över 1år men jag tror inte skillnaderna mellan LCP och Advance är så pass att ni skall köra allt i botten utan fasa lååååååååååååååååångsamt som tusan. Kompisen fasade från vanliga Neo (som nu inte längre finns) till Advance på 5burkar. Jag fasade på 2.

• Cs mamma

Neocate Active är mer mellanmål dvs mindre näring än Advance men ändå bättre än tex nyponsoppa.

Advance är en fullgod diet upp till 10år

Om man skriver så här... (per 100ml)
    LCP    
    70kcal   
    7.9 kolhydrat    
    3.4 fett

Advace  
    100kcal    
    14.6 kol      
    3.5 fett

Active  
    100kcal   
    11.3 kol      
    4.8 fett

Titta sidan 4 om ni vill läsa mer om näringsämnena
    http://nutricia.se/upload_dir/docs/Neocate-LCP-N--Adv-N-Act-prblad-OK-090126.pdf

• Cs mamma

Jag hade ett hallelujamoment idag! Hade tid med en dietist på Östra och skeptiker som jag är väntade jag mig noll men träffade en mycket kunnig dam som dessutom var jävligt trevlig och levde efter devisen, det går alltid att säga att barn inte reagerar men man kan säga mindre vanligt. Hon sa klart att barn som är veteallergiker kan reagera på glukossirap och en hel del annat. Har fått med massor med papper hem som jag ska kolla igenom.

Kavat: Dejt i slutet av veckan/helgen?

• Cs mamma
    Snutten skrev 2010-10-26 19:07:01 följande:
    Är det någon här vars barn har haft perioral dermatit?
    Gjorde en google sök och ja så har C när jag säger prickar runt munnen, hon hade senast så i helgen
  • Cs mamma
    Snutten skrev 2010-10-26 20:51:06 följande:
    Jo men är det som små små blåsor som sitter runt munnen men inte precis runt läpparna? Det finns en bild i mitt galleri när hon hade en släng av detta sist. Men då trodde jag att det berodde på allergi. Det läker inte ut på några dagar utan man har ofta utslagen i flera månader. Ska ringa hud imorgon enl A-C.
    Ok då är det inte samma även om det ser väldans likt ut. För det C har går bort på dagar (2-4 ca). Ring hud och se om det fungar med egenremiss eller om du måste be AC om en
  • Cs mamma

Jag vill bara berätta om mitt samtal med Malaco idag... ALL deras glukos-fruktossirap är från vete! Men när jag förklarade varför dom bör byta till majs och sen skriva ut det, och verkligen pekade på vilken marknadsfördel det var så lät hon helt exalterad så vem vet.... i framtiden kanske julskum funkar =)

• Cs mamma

Alltså jag som atopiker får krupp på ull mot huden men det "nya" nu med bambu tycker jag är jätteskönt och har även köpt bambuunderställ till C. Kanske kan vara något?

Svar på tråden Allergitråden