Allergitråden
Endast recept och ni vill Inte ha spray utan dom andra applicatorerna
Endast recept och ni vill Inte ha spray utan dom andra applicatorerna
SusieQ: När vi hade vanlig Neocate och skulle gå över till advance hade jag aldrig några problem men jag fasade.
Jag har vänner som hade ett helv att gå från Neocate till Neocate LCP när det skiftet kom och dom gick istället över till Advance för det var mer likt tyckte barnet, eller iaf mindre svår övergång.
Näringsmässigt var det inte jättestor skillnad mellan Neocate och Neocate Advance även om Advance är en godkänd ellimentärdiet till barn upp till 10år och alltså är bättre för barn över 1år men jag tror inte skillnaderna mellan LCP och Advance är så pass att ni skall köra allt i botten utan fasa lååååååååååååååååångsamt som tusan. Kompisen fasade från vanliga Neo (som nu inte längre finns) till Advance på 5burkar. Jag fasade på 2.
Neocate Active är mer mellanmål dvs mindre näring än Advance men ändå bättre än tex nyponsoppa.
Advance är en fullgod diet upp till 10år
Om man skriver så här... (per 100ml)
LCP
70kcal
7.9 kolhydrat
3.4 fett
Advace
100kcal
14.6 kol
3.5 fett
Active
100kcal
11.3 kol
4.8 fett
Titta sidan 4 om ni vill läsa mer om näringsämnena
http://nutricia.se/upload_dir/docs/Neocate-LCP-N--Adv-N-Act-prblad-OK-090126.pdf
Jag hade ett hallelujamoment idag! Hade tid med en dietist på Östra och skeptiker som jag är väntade jag mig noll men träffade en mycket kunnig dam som dessutom var jävligt trevlig och levde efter devisen, det går alltid att säga att barn inte reagerar men man kan säga mindre vanligt. Hon sa klart att barn som är veteallergiker kan reagera på glukossirap och en hel del annat. Har fått med massor med papper hem som jag ska kolla igenom.
Kavat: Dejt i slutet av veckan/helgen?
Jag vill bara berätta om mitt samtal med Malaco idag... ALL deras glukos-fruktossirap är från vete! Men när jag förklarade varför dom bör byta till majs och sen skriva ut det, och verkligen pekade på vilken marknadsfördel det var så lät hon helt exalterad så vem vet.... i framtiden kanske julskum funkar =)
Alltså jag som atopiker får krupp på ull mot huden men det "nya" nu med bambu tycker jag är jätteskönt och har även köpt bambuunderställ till C. Kanske kan vara något?