Allergitråden
![](https://www.familjeliv.se/Chatt/ikoner/smile5.gif)
K Kavat: Att hänvisa till - så man inte bara är "hysterisk och tycker"
Skollagen 2 kap, 3 §, stycke 3:
Nån som kan förklara för mig vad syftet med att FL har "Fråga experten - Allergiexperten" om denna nu utsedda expert inte svarar på några frågor?
Råkade klicka fel när datorn segade och såg att av nästan 49 frågor som ställts från olika personer så var det bara 17 som hade fått ett rätt allmänt och halvdiffust svar. Och inte en enda fråga som besvarats sedan första halvan av april.
Varför inte bara ta bort kategorin - som det är nu är det nästan lite pinsamt för dem att ha den kvar - om inte nu experten börjar svara och ge lite vettiga och mer konkreta svar än att hänvisa till BVC. Det är ju inte direkt så att den kategorin erbjuder nån hjälp.
Ett litet tips ang att fixa glassstrutar som är "utan allt" - från idag (och sen så länge lagret räcker - skulle gissa på runt ca 10-talet per butik eller något sådant) så säljer Lidl våffeljärn som är gjorda för våffelstrutstillverkning för 149:-
Titta här för bild på det: utanallt.blogspot.com/2010/06/glasstrutsvaffeljarn.html
Jag hatar myggor så varför ska de vara så förbenat förtjusta mig och varför ska jag få värdens blaffor av varenda myggbett. Härom kvällen haltade jag nästan fram här hemma efter att ha fått ett (1!) myggbett på vristen som gjorde att halva vristen svullnade upp så det blev sådär 25% tjockare än normalt och det gjorde ont pga att svullnaden stramade rejält för varenda steg jag tog.
Nu idag har det bara blivit stora röda blaffor på mellan 5-10 cm runt varenda myggbett - och det trots antihistaminer. Nån enstaka kan jag väl leva med, men att när jag var och badade med barnen 1 timme i strålande sol, lite lätt bris mitt på dan bli totalt attackerad. Framåt kvällen kan jag köpa med inte mitt på dagen. Jag slutade räkna när jag kom till 30 nya bett på en timme - och varenda ett med jätteblaffa.
Tror det får bli jeans och långärmat istället för shorts och linne när jag ska iväg till affären för midsommarhandling strax.