• Tibell

Allergitråden

Mithrandil : kom på idag när jag handlade att jag glömt meddela dig om bovetemjölet.
    Jag kollade men även våran affär hade satt upp varning om spår av soja :/ i alla mjöler dessutom. Vad i hela fridens namn ska vi använda nu istället för rismjöl?

Förlåt att jag glömt :( har varit lite mycket nu med graviditet och mamma som är sjuk..

Har du fresten provat med spår av soja på barnen så att du vet att det inte funkar ?

• Tibell

Fast är det inte väldigt väldigt ovanligt för allergi mot kycklig trots kraftig äggallergi ?
    Har för mig att kavats son som har väldigt kraftig äggallergi ( även luftburet och kraftigt på rast ) tål kyckling ?
    Fast det är kanske varierar också.
    Hoppas inte det är kyckling för någon utan Alexander eller W. Så tråkigt med fler allergier :(

• Tibell

Mithrandil : skönt iallafall att de kan äta saltåkvarns. Jag hade fått för mig att de kan innehålla spår av vete ?
    Har jag drömt det kanske ? Inte helt omöjligt ;)
    Tack ! ingen fara att du glömt.. Inte lätt att hålla reda på allt och alla :)

• Tibell

Mithrandil : ja det har du rätt i :/ sen verkar ingen utan våra barn följa det normala heller för den delen ;)
    Undvik det ett tag och prova sen igen.

Är det bara hemma han reagerat på lyckligen eller även på förskolan ? Tänkte om det kanske kunde bero på olika sorters kyckling..

• Tibell

Lyckligen ?? Kycklingen ska det stå :) iponen kan vara riktigt rolig ibland.

• Tibell

Mithrandil : nej jag vågar inte prova något som kanske eventuellt kan innehålla spår av vete.. Men sen blir hon urkass med :)
    Väntar tills de blir särnär märkta.
    Hon älskar att dricka sin neocate i bara.
    Men hon har slutat växa igen så skulle ju gärna vilka göra den lite tjockare :/

• Tibell

Hur går det fresten för Amanda och hennes tillväxt ? Och förkylningsastman ?

• Tibell

Suzzy : det ska nog inte vara någon fara.. Kolla mithrandils svar.
    Har han inte reagerat hittills kanske det inte är någon fara ?
    Men Bella är super känslig för vete så jag vågar inte prova än :)

• Tibell

Mithrandil : ja då kan likaväl den där kycklingen kvitta :)
    Skönt att hon växer. Här hoppas jag snart de ska börja fundera på varför hon växer dåligt..
    Hon är väl inte jätte liten egentligen men kurvorna ser inte så roliga ut.
    Väger lite drygt 10 kg och är 81 lång, är mest längden som sackar efter lite.
    Hon är 2 år och 3 månader.
    Hur stor är Amanda ?

• Tibell

Suzzy : Ja hon är våran lilla loppa :)

Alrro : Ååh packar du ner mig med ? Och lilla bebisen ?? Snääälla ;)

Svar på tråden Allergitråden