• Tibell

Allergitråden

Någon som vet om allergier kan förvärras av en graviditet ??

• Tibell

Ja :) om allt går bra blir tjejerna storasystrar i juli!
    Men det är hemligt än, inte ens de närmaste vet.
    Är i vecka 13 nu och på tis ska vi göra kub. Ser allt bra ut då kanske vi går ut med det :)
    Men här inne snokar inga bekanta så till er kan jag berätta :)

Men problemet är ju just det att jag inte längre kan "fuska" utan är dålig nästan varje dag :/ men men, kanske lika bra det ? Nu MÅSTE jag ta mig i kragen gällande mina allergier/överkänsligheter...

• Tibell

Tilde blir 5 i sommar och Bella fyller 3 i oktober. Rätt lagom :)
    Hoppas nu bara allt ser bra ut på tisdag :/
    Är verkligen nervös. Har mått kanon bra den här gången medans jag med tjejerna mådde bajs minst sagt..
    Men men, vi håller tummarna

• Tibell

Tova : Fy vad jobbigt :( stackars liten. Hoppas det går över fort .
    Han har inte problem med öronen eller tänder som kanske förvärrar ?

Här har vi haft en skitnatt vi med, knappt sovit alls :/
    Bella har pruttat som en hel karl idag och det luktar verkligen dött .. :/

• Tibell

Hmm, nu är det ca 5 gången Bella får röda kinder på bara någon vecka..varför ?
    Hon är över två år och har ALDRIG fått röda kinder innan, inte ens vid feber eller att vara ute i flera minus.
    Hon är istället ett barn som alltid går omkring och ser ut som ett spöke med sin vita hud ( hon är rödlätt ).
    Till och med så blek att våran gamla läkare tog flera blodprover på henne som liten för att hon trodde Bella led av blodbrist eller liknande..
    Men nu som sagt har det kommit flera gånger. Bara inomhus och försvinner på några timmar..
    Har hon helt plötsligt blivit känslig för värme ? Kan det vara allergi ??

Slänger med en bild. Vi har alltså inte varit ute någonting, men passade på att ta bilden ute när vi gick till bilen. Bilden är lite suddig, svårt att ta kort på en liten höna som inte alls har lust att stå still.
    Denna gången kom det bara på ena kinden märkligt nog =0

• Tibell

Hmm :(
    Jag tror i allafall inte hon får i sig något , så tror också mer på kontakt.
    Har aldrig kommit här hemma utan bara när vi är borta..
    Får försöka luska lite.
    Hon har iofs inte ont av det vad jag lagt märke till, men hon sover som en kratta ibland och blir sjukt gasig. Har inte tänk på om det hänger ihop med kinderna..

• Tibell

Hemkomna från BVC ...
    Bellas längd och viktkurva ser inte alls rolig ut och läkaren som var med ville skicka remiss till barnmottagningen? Tackade för förslaget men sa att jag hellre ringer hennes egna läkare på allergi och astmamottagningen.
    Även Tildes viktkurva står still och har gjort sedan i början på sommaren..
    Så imorgon får jag nog ringa och boka en tid för tjejerna..
    Men jag förstår inte varför de inte växer något alls ?? Har vi förkrympningsmedel i vattnet här hemma ??

• Tibell

3bus : åh nej vad trist :( hur länge hann ni testa ?
    Hoppas magen kommer igång snart..

Här är vi nu hundra på att Bella fick i sig vete på Leos lekland :/ Natten var HEMSK, hon vaknade var 20:e minut och grät. Krälande runt som en ål och kunde inte komma till ro..
    Dessutom har hon massa prickar/eksem runt munnen och bajset stenhårt :(
    Maten hon åt ska ha varit okej men kanske kommit i kontakt med något som innehöll vete ?
    Hur som helst så är hon fortfarande väldigt väldigt känslig :(
    Blev lite orolig när hon blev sådär röd både i och runtom ögonen, blev rädd att hon skulle börja svullna..
    Nu hoppas jag verkligen natten blir bättre..

• Tibell

3bus : fast hon klarade ju en del iallafall :) kanske på väg att växa bort, håller tummarna !!
    Stackars liten :/ får han sädesslagsfritt där med ? Kan tänka mig att kylan knappast hjälper till heller när kan redan har röda kinder ..
    Hjälper det inte att smörja med något innan natten ?

Svar på tråden Allergitråden