Allergitråden
Bella fyller 2 på lördag . Väger numer 10 kg och är 80 lång . Så nu är hon en riktigt stor tjej ;)
Bella fyller 2 på lördag . Väger numer 10 kg och är 80 lång . Så nu är hon en riktigt stor tjej ;)
På Torsdag ska vi till läkaren med Tilde. Ni som följts åt ett tag har sett bilder på hennes svullna mage. Så nu vill läkaren utreda henne för fler allergier. Tänkte att jag ska skriva ut de bilder jag visat er. En bild på morgonen och en på kvällen ! Eller är det lite för ambitiöst ?
Hon mår vad vi vet inte jätte dåligt av magen. Men vi har problem med hennes enorma gnällighet. Det har gått så långt att det tär på både mig och gubben :/
Sen kan hon INTE sitta still. Är helt omöjligt att ens läsa för henne eller försöka få henne att sitta vid matbordet, för hon är som en studsboll..
Dessutom har vi länge misstänkt att hon inte tål nötter då hon haft reaktion mot saker som kan ha innehållit nötter. Men vi vet inget säkert.
Igår lyckades hon sno åt sig en kaka som kunde innehålla spår av nötter såg jag senare. Tänkte inte mer på det men hörde henne harkla lite. Sen kom hon och gnällde att hon hade jätte ont i halsen och höll sig för halsen hela tiden :/
Efter ett tag släppte det och sen har hon inte sagt något mer. Frågar ett par gånger men hon säger att det inte gör ont mer.
Och då ska ni veta att hon inte klagar över smärta i onödan. Hon har till och med haft halsfluss utan att ha nämnt någon smärta
Vad tror ni, kan halsontet vara en reaktion ? Att det kanske kändes obehagligt och kliade ?
Eller så var det inget och hon tål nötter :)
Ska se om läkaren kan tänka sig kolla för nötter när vi ändå tar massa blod..
Starlight : Det har tagits ett glutenprov som inte visade något.
Får se om de tar om det nu på torsdag.
Det är så jobbigt att se ens barn må dåligt även psykiskt :(
Hoppas eran lilla tös får må bättre nu när ni antagligen hittat felet!
Idag var vi som sagt på läkarbesök för Tilde.
Började med längd,vikt kisseprov och blodprov ( tog för vete, mjölk bl.a. )
Vikten låg på 16 och längden 102, så det var ju helt okej ( hon är 4 år och 4 månader )
Sen började läkaren klämma och känna på magen och kunde konstatera att det inte var någon förstoppnings som orsakade den svullna magen.
Visade även bilderna ( som hon för övrigt tyckte var kanon ) och sa direkt att det antagligen är något hon äter dagligen som orsakade svullnaden och även gnälligheten och rastlösheten!
Sen följde ett långt samtal om att vi ska börja utesluta och vad.
Hon tyckte att vi skulle dra ner på mängden rismjölk, soja/havre yoggi och andra "mjölkprodukter " . Jag fattade aldrig varför ?
Men jag är lite osäker på den åtgärden utan vill nog hellre testa sädesslagsfritt först vilket läkaren tyckte skulle vara nästa steg.
Men hur gör jag då ? Dagis måste väl ha intyg ? Eller tror ni man kan göra en deal med dem och säga att det bara är tillfälligt tills vi vet ?
Jag ska även hänga på hennes kost och kanske få må bättre igen, för nu kan jag inte ha det såhär längre :(
Tove : Hur mår han nu ? Stackars plutten :( kom ni fram till vad han reagerat på?
Här har vi med haft en ledsen och gnällig Bella.
Hon har sovit urkasst sista två nätterna! Idag upptäckte jag att ungabattingen hittat lite choklad som hon petat i sig under dessa två dagar. Hon hade en pyttebit i munnen i förrgår och igår ytterligare en minibitb idag. Men nu har jag hittat gömman och förintat den ;)
3bus : underbart :) vi märker också en gigantisk skillnad sen vi tog bort mjölken för Tilde igen. Samt då att eksemen försvann på 3 dagar !
Mithrandil : håller alla tummar jag har
Åhh idiot iPhone !!
Jag skrev iallafall att vi sitter lite i samma sits, hoppas med på att få patch
Hur mår barnen nu ? Testat havre på Alexander ? Vet att du pratade om det sist
Vilka allergier känner du dig säker på att dem har ? Vågat prova något nytt ?
Stor kram
Mithrandil : hurra :)
Nu kanske jag hängt med lite dåligt.. Men det är ju mjölkprotein i den laktosfria yoghurten/filen ..
Äter han den ?