Hann inte läsa allt nu.. Så svarar här.
Är hon redan förstoppad bör du få någon vasslebaserad t.ex Altera utskriven. Nutramigen som du har nu är stoppande för de flesta bebisar.
Sen låter det faktiskt som att det hjälpte ett tag men att hon sen blev sämre igen och det kan vara att hon reagerar på Nutramigen som är mjölkfri, men gjord av kasein, som är mjölkprotein men sönderdelat så att mjölkallergiker ska tåla den. Så känsliga mjölkallergiker kan alltså reagera på den.
Oavsett så tycker jag att du ska testa en annan mjölkproteinfri ersättning gjord av vassle!
Men i och med att hon varit utan laktos så kan hon reagera på Althéra i början om du har otur. t0vas lille som är här i tråden är också flaskmatad och han funkade bara Profylac till (vassle men inte laktos). Så kan du fasa ur Nutran med Althéran vore det bra. Men annars så är som sagt Profylac utan laktos, men smakar lite sämre.
Men tar hon Nutramigen utan vidare så tar hon nog Profylac som smakar bättre.
Om man har testat en vasslebaserad och en kaseinbaserad ersättning och det inte funkar så brukar man få Neocate, som jag såg hade nämnts i din tråd. Den är dyrare än de övriga och det verkar vara därför de helst inte vill skriva ut den.
Jag är tror att din bebis inte tål mjölk eftersom hon faktiskt blev bättre på Nutran. Så ge inte upp. Hon behöver vara utan mjölk i minst 2 veckor innan det är ur kroppen och reagerar hon på nutran och blir förstoppad av den, så räknar man om från noll med t.ex Profylac.
Så mitt råd är att testa Althéra
Kom till gärna in i mjölkallergitråden
www.familjeliv.se/Forum-3-318/m50744504.html!