Inlägg från: Prince or Princess |Visa alla inlägg
  • Prince or Princess

Allergitråden

Mithrandil: tycker miralicias förslag låter toppen.. Vad är det för förskola?!? Låter helt sjukt!

• Prince or Princess

Har ju som sagt en jobbig dietist. Hon har skrivit ut neocate advance och neocate lcp så att vi ska ge båda för att advance är så dyr. Och vi fick inte ge henne "ett halvår" som hon uttryckte sig. Gissa hur mycket hon skrivit ut?! EN förpackning med 10 påsar i!! En påse räcker till 2 flaskor. Hon dricker 3-4 flaskor per dag och om vi nu ger neocate lcp 1-2 ggr och alltså 2 flaskor advance så räcker förpackningen i 10 dgr.. (Hon äter ris kött och quinoa förutom neocaten) Känns som om det inte är nån ide ens att börja med advance. Hur tänker hon? Det är väl just nu hon behöver advance om någonsin?!? Vad hade ni andra gjort?

• Prince or Princess

Vet inte om jag är extra nedstämd eller nåt, men det känns så himla jobbigt och orättvist att vi måste slåss för allt :( (varför det känns orättvist vet jag inte riktigt, bara känns så). Tack för erat stöd kavat o 3busfrön! Känns lättare nu. Tur maken har fått lite jävlar anamma i sig efter denna allergi"omgången" (räknar ju kallt med att det ska gå över lika snabbt även för lillasyster ) Han har (självmant!!) sagt att han ska ringa dietisten nästa vecka och fråga hur hon tänkt egentligen. Jag ska visa honom era svar så han får lite mer kött på benen tack! Imorn ska vi testa med ren havre, ska bli intressant! Men helt otroligt nog har jag inte hittat teff i en enda affär i hela Gbg.. Tur vi har planerna inställda på kba snart. (är den väl slut där då bara för det..)

• Prince or Princess

Mithrandil: har de? Där har jag INTE varit! Fast focus kollade jag i somras o då fanns inget, så där har jag inte ens brytt mig om att kolla nu.. Då ska jag imorgon dag bege mig till maxi! Håll tummarna! (tror nämligen inte havren funkar, så vill gärna ha nåt nytt hemma att testa!) tack för tipset!

• Prince or Princess

Mithrandil: quinoabröd låter spännande! Ska kolla in det samtidigt! Kanske kan funka här med

• Prince or Princess

?? Försvann allt? Provar igen:

• Prince or Princess

Vad är det med min telefon?! Skickade ett hjärta till dig kavat! Skrev att jag inte hittat teff på de Coop jag kollat, men att jag ska be dem ta hem efter vi testat om det funkar! Tack!

• Prince or Princess

ÄNTLIGEN har jag hittat teff! Och quinoabröd, fast kom på att jag redan sett det innan och att det innehåller så många saker att jag inte vågar prova det än. Fick ett litet bakslag idag med. Puh! Liten fick jätteont o blev röd efter hon bajsat. Kliade massor på kinden också, fast det syntes inget. Alldeles röda kinder hade hon igen förut också så jag känner mig lätt matt nu minst sagt.. Invänjningen av neocate advance har gått utan problem iaf smakmässigt! hoppas verkligen inte det är den hon reagerar på. Är safflor-olja i som inte finns i lcp? Kanske är quinoan? Får väl avvakta lite med det om det fortsätter så här.

• Prince or Princess

Mithrandil: jag är absolut ingen expert, men i mina öron låter det inte tillräckligt? Protein tänker jag på, men även vitaminer och sånt. Har han ingen mjölkersättning alls? Känns som om han skulle behöva det. Det du beskriver med "blåmärke" osv, kan jag absolut inget om. Har ett par kompisar vars son knappt äter något alls, alltså mindre än det du räknade upp, jämt. Men han mår fint, dock äter han ju neocate dagligen. Dietisten måste ju kunna hjälpa dig! Fast tror inte du behöver känna att det är jätteakut? Han äter ju ändå en del? Men som sagt, jag är absolut ingen expert. Håller tummarna att du får tag i henne imorgon! Kram!

Svar på tråden Allergitråden