Allergitråden
![Förvånad Förvånad](https://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-surprised.gif)
Är det några av era barn som dalat på kurvorna efter att ni tagit bort det de inte tål? Var på BVC på sen ettårskontroll igår och sonen har hoppat ner 2 eller om det var 3 streck på viktkurvan... Läkaren trodde det berodde på att han förut åt när han hade ont i magen, att han inte kände skillnad på magont och hunger och att han nu bara äter när han behöver. Någon som varit med om det?
Var på föräldramöte på dagis idag och fick reda på att de bara är tre personal på 19 barn, varav 10st är 1-2år. Självklart fick jag lov att fråga hur det funkar vid maten och de tyckte att det var ganska tressigt. De försöker få en till personal men ja, det kostar ju pengar och är väl inte jättelätt att få igenom... Kan man påverka det som förälder till ett allergibarn, genom läkarintyg eller något? Jag vet att de är jättenoga med G, han får alltid en personal som hjälper honom osv men jag kan inte låta bli att tycka synd om de andra barnen, de blir som lite åsidosatta då G tar mer uppmärksamhet...
Mitt stackars lilla hjärta ser för hemsk ut, som ni ser.. (Han är minst lika röd vid analöppningen och runt pungen) Han fick ananas för första gången kvällen innan detta fula dök upp, kan det bero på det? Eller är det troligare att det är blöjeksem? Tips på hur vi ska råda bot på det?? Jag lider verkligen med honom, han har verkligen ont