mithrandil skrev 2011-05-12 19:58:44 följande:
Amanda blev bättre i sin förstoppning när vi gett henne 2 burkar neocate. efter det blir hon bara hård/förstoppad då och då. men nu när hon äter nästan samma sak dag ut och dag in är det sällan.
alexander äter precis som vanligt och har inte tagit några fler prover. amanda är förkyld och har tack och lov inte behövt inhaleras alls och jag har inte gett henne någon pulmicort så förhoppningsvis var det ändå denna bakterie. Hon har inte heller någon öroninflammation men trumhinnorna ser fortfarande fula ut så det blir väl rör för hennes del antar jag.
Ska till allergimott med henne den 18 och tänkte prata lite angående alexander också.
orkar bara inte ta tag i nånting alls. Känner mig som världens sämsta mamma men det är så mycket just nu med separationen och alla tankar kring det så min energi till annat är helt slut.
Hur mår era barn?
Hon har faktiskt bajsat 2 ggr idag, VÄLDIGT sällan det händer. Men vi kör på med samma lactulos mängd i morgon med innan vi vägar sänka den. Hon har ju stått på lactulos nu i 15 månader så kan tänka mig att det kanske tar lite längre tid. Men visst borde vi väl kunna få ut mer neocate innan vi ger upp?
Och OM hennes mage nu inte skärper till sig, ska vi behöva ge lactulos för all framtid ? Finns det något mer barn här inne som kräver relativt stora mängder lactulos trots att man tagit bort allt de inte tål?
Det är väl inte så konstigt du inte orkar något =/ Hoppas verkligen det kommer ordna sig för er snart!
Skönt att hon sluppit inhalationerna, ska hålla tummarna att det fortsätter så. Underlättar ju vardagen lite i allafall.
Trist med rören dock =/
Mina töser mår faktiskt riktigt bra. Bella står fortfarande på en rätt hög underhållsdos och vi har nu gått ifrån pariboyn och använder nebunetten. Inne på dag 3 nu. Och det verkar funka rätt bra. Hon hostar en hel del på morgonen men sen inget mer under dagen, bara vid lite för mycket bus.
Flåsar kanske lite men inte farligt alls. Men minsta lilla försämring sätter vi in maskinen igen..