Kavat skrev 2010-04-22 18:55:34 följande:
EL I, gör vad du tror är rätt. Det låter ju trots allt som en reaktion. Det låter som för många symtom för att vara slump. Men jag tror du vet mer om några dagar, oavsett om ni slutar nu eller inte så sitter det ju i natt och imorgon gissar jag, om det är allergi. De flesta i sädesslagsallergi-tråden har barn som är allergiska mot både vete och havre, om det är slump för att de flesta har en eller fler av mjök, ägg, sojaallergi också vet jag inte. Men ovanligt är det inte att man är allergisk mot både havre och vete. Jag har bara hört om en person på de åren jag haft allergiska barn som enbart är allergisk mot havre och fåtal som är allergiska mot vete men tål havre. Men det är ju inte alla som hänger här.
jo får se hur natten blir.
Men man blir ju galen, ibland känns det som om man liksom letar symtom
samtidigt som du säger så är det väl för många symtom för att det ska vara en slump
Berättade för min mamma i dag om kontakten med dietisten och hon blev också galen!! man blir ju så arg, varför i hela fridens namn tog de inte glutenprover när jag var där?? läkaren sa ju att vi skulle ta bort vete om vi "orkade" och tyckte det var värt det...då borde han ju tänkt på det där.
jag är ju bara lite insatt i det o vet det där med att man inte får ta bort nåt innan man testar gluten men just då tänkte jag inte alls på det
men det SKA ju inte rimligtvis vara så att FÖRÄLDRARNA ska ifrågasätta en sån sak. Jag kan som sagt lite men långt ifrån allt, men det finns ju de som inte kan NÅT heller...man ska ju inte som föräldrar behöva kunna dessa saker för att man ska få rätt vård!??!
Fattar inte!
Finns det något test man kan göra mot vete och havre eller finns det bara mot gluten? Förutom patchtest då menar jag...