EL I skrev 2010-04-22 18:37:28 följande:
han har inte atopiska eksem enligt de läkare vi varit hos i alla fall, enligt dem är de allergiutlösta (men de har ju haft fel förut )Han var ju rätt "fin" när jag hämtade honom från dagis, detta kom ju när vi kom hem från dagis By the way så vaknade han 3 ggr i nat och det har han inte gjort på 3-4 nätter nu och nu har han svårt att somna, ligger och skriker om vartannat i sängen Han brukar ligga och prata ca 30 minuter innan han somnar men brukar inte skrika. Det är precis som det var innan. Alltså ibland är han toknöjd och skrattar och har sig (som ni ser på bilderna) men sen kommer de där "anfallen" då han blir assur och grinig och han har ju velat vara i min famn mer eller mindre hela kvällen.Är det vanligt med både vete och havreallergi? eller är det vanligare att man bara har EN av dem?Men jag hoppas innerligt att det är nåt annat.Såg föresten i dag att de hade Rice dream som rismjölk på dagis...hmm så lite korn får han väl i sig nu då :-P
Har också en skrutta som ligger och gråter och skriker om vartannat samtidigt som mannen försöker få henne att äta..men det går inte =(
Är hans kinder "bara" röda eller är de prickiga/eksemiga också!?
Jag tror nog tyvärr det är både havre och veteallergi. Har för mig att K Kavat sa att det är rätt vanligt att ha bägge..ungefär som mjölk och soja! Fast jag kan lika gärna ha fel =)
Och dom har ingen speciell tvål på dagis ?!
Jag hade backat nu och försökt igen till helgen eller kanske nästa vecka. Och testat de dagar han inte är på dagis så ni är säkra på att det inte är något där som får honom att bli så röd.
Jag har sett flera barn med liknande kinder på dagis när de varit ute i blåsten ett par timmar. Men i erat fall handlar det nog om allergi skulle jag tro =(