Allergitråden
Hej Allihopa som lider av allergier, främst mjölkallergi här då.
har ni hört talas om BASALLERGIDIETEN?
Jag har av en händelse råkat komma in på en sida som hette : motkroniskabesvar.se/
och du kan läsa mer om det på denna sida där en sammanfattning har gjorts.:www.2000taletsvetenskap.nu/gammalt/recensioner/basallergin.htm
Jag har lånat boken : Nu Räcker det! En bok om rätten att vara frisk och forskarprestige- Ursula Jonsson som har kommit fram till denna "teori" och tycker den kan stämma. Det stämmer in på mitt eget liv.
Men man ska alltid läsa kritiskt:)
Jag har en nyfödd tjej på 3 månader och hon verkar vara överkänslig/allergisk mot mjölk enligt BVC-sköterskan. Blodstrimmor i bajset , slem och jobbigt med magen.
Har varit mjölkfri i 1 månad då jag helammar och det har väl hjälpt lite men hon har fortfarande blod ibland i bajset. kanske har jag fått i mig mjölkprotein utan att jag vet det men har börjar utesluta alla spannmål , jäst och glutamat/glutamin nu så får vi se hur det går om det blir bättre . Jag själv är dock bättre, min hy är jättefin när jag slutat med mjölk :)
Läs gärna på länkarna och kram till er alla som lider av dessa jobbiga allergier