Inlägg från: emmasophia |Visa alla inlägg
  • emmasophia

Allergitråden

Hej alla!
    Det var länge sedan jag var här men  såg att Mama Law kämpar med FK fortfarande? Håller tummarna för dig, du är värt varenda öre!!! Hur går det med Wiking och hans mat, det är ju inte mycket han tål om jag minns rätt? Ni hade väl också Neocate Active till allt annat som vi?

Hemma hos mig har det hänt saker. Lillemannen (på 2 år) har fortfarande mycket problem med maten och tål nästan ingenting. Växer på Neocate LCP och Active. Har fått öka astmamedicineringen till Airomir 2x1, Pulmicort 2x2, Aerius till pollen och Lomudal GI har han också. Och storebrors (4 år) situation har blivit MYCKET mer besvärlig numera. Han har också fått astma och behöver utöver Pulmicort 2x2 även Singulair, Aerius till pollen och ögondroppar. Och han var medicinFRI före april!!! *pust* Sedan kommer ju till hans allergier så för första gången har även jag sökt vb. Beslut väntas i augusti. Får jag 25% är jag nöjd, blir det 0 så kommer jag inte överklaga men hoppas så klart lite ersättning för all extratid detta tar. Ni förstår säkert vad jag menar.

Hur är det med är andra "gamla" här, K Kavat. Miralicia etc?

• emmasophia

En sak till som kom som en nyhet till mig via dietisten! Man kan få Leilas gul mjölmix på livsmedelrecept nu! Det kunde man inte förr men för några månader sedan ändrades detta! Jag blev överlycklig

Och en annan nyhet finns också! Neocate Nutra, en gröt alltså! Finns i för sig bara till barn med mycket svår allergisituation men har gjort succé hemma hos mig och min lilleman växer mer än någonsin tack vare detta. Man kan få den bara via anskaffning (via en dietist) men den finns i Sverige nu. Min son blev till och med en försökskanin till den här gröten innan Nutricia släppte den på marknaden. Men vi har varit jättenöjda och glada för detta!

• emmasophia
    cofiepropp skrev 2010-07-12 12:43:26 följande:
    Provar i denna tråden.
    Har fått Nutramigen utskrivet till dottern. Leverades första sändningen för ett par veckor  sedan, här levereras det med posten. Nu börjar det ta slut och jag beehöver mer. Läkaren skrev ut 6 uttag men hur gör jag nu föör att få en ny leeverans.
    BVC vet inte... VET NI hur man går tillväga??
    ska jag vända mig till förskrivaren varje gång jag behöver mer när det finns uitskrivet mpånga uttagf eller har posten koll på att de ska leverera en gång oi månaden?
    Hej! Beror lite på var nånstans i landet du bor! I Västra Götalands region ringer man till Postens logistik, tel 026-183325 och din dotters beställning skall finnas i datorn där. Annars får du kanske kontakta apoteket och höra? Var bor du nånstans?
  • emmasophia

Hej alla! Snabb svar önskas! Här verkar det som vi får 1/4 dels vb beviljat (tillsammans på båda barnen, tror ifs att store pojke är typ max 10% och lillemannen minst 15% av det hela). Min fråga är om man då får någonting från Trygg-Hansa?? Killarna har varit försäkrade i hela sitt liv men jag vet att det hänger ihop med vb för att få ersättning därifrån. Någon som kan detta??

Svar på tråden Allergitråden