Inlägg från: Blåtiran |Visa alla inlägg
  • Blåtiran

Allergitråden

Ny här.
    Har en son på 19 månader som är veteallergisk. Brukar läsa lite här för att få lite råd och sånt. Vi har upptäckt den relativt nyligen och är fortfarande i utredningsfasen. Går hos en bra dietist som hjälper oss. Vi ska nu testa korn och råg. Havre vet vi att han tål.

En hel del att tänka på. Tycker det är mest krångligt när man är borta, t ex ute på stan eller så. Än så länge så går det ju relativt bra  med burkar även om han inte är någon fantast av dem.

Läser och tar in alla era kunskaper

• Blåtiran

jag har följt tråden lite grann. Hur många här är det som själva eller har barn, som INTE är så känsliga så de inte tål typ vetestärkelse och så? Verkar vara vanligast att man inte tål nåt när man är veteallergisk

• Blåtiran

Ni som har barn som får eksem av något födoämnen, har alla besvär av dem typ klåda eller liknande?

• Blåtiran

Måste fråga, hur har era allergiska barn bettet sig humörmässigt? Min son är 20 månader och har mestadels vid maten, ett hemskt humör. Kan skrika galet i 20-30 minuter. Ligga på golvet, vägra äta mm. Efter ett tag går det oftast bra o h han äter glatt.

Har frågat på BVC och de säger att "1.5åringar har humör" men gör mig som har ett äldre barn är detta inget alls jag känner igen.

Några andra "symtom" har jag dock inte sett och därför kanske det är åldern??? Tänkte ändå fråga om det är nåt ni känner igen.

Har ett rätt hett temperament i övrigt också i och för sig...

• Blåtiran
    Kavat skrev 2010-07-23 20:44:22 följande:
    Blåtiran skrev 2010-07-23 12:34:06 följande:
    Måste fråga, hur har era allergiska barn bettet sig humörmässigt? Min son är 20 månader och har mestadels vid maten, ett hemskt humör. Kan skrika galet i 20-30 minuter. Ligga på golvet, vägra äta mm. Efter ett tag går det oftast bra o h han äter glatt.

Har frågat på BVC och de säger att "1.5åringar har humör" men gör mig som har ett äldre barn är detta inget alls jag känner igen.

Några andra "symtom" har jag dock inte sett och därför kanske det är åldern??? Tänkte ändå fråga om det är nåt ni känner igen.

Har ett rätt hett temperament i övrigt också i och för sig...
    Griniga, ledsna, arga, ja, de reagerar helt klart med "dåligt" humör.

Såg att du frågade om eksem ovan, har han sådana?

Vissa eksem kliar mina på men andra inte, beror på vad de får dem av.
    Ja han är ju allergisk mot vete och de symtom han då får är uttslag på bålen men han verkar inte ett dugg påverkad av dem samt att de inte är så mycket heller. Sedan så verkar han få ont i magen. Det är de "enda" symtomen han har av det.

det är därför jag funderar på humöret, om det inte ÄR allergi trots allt... eller allergi är det väl eftersom han får utslag på bålen men eftersom de inte verkar påverka honom så kanske det inte är värt allt strul att ta bort vete?! Om nu humöret ändå inte beror på allergi utan på den vanliga 1.5 års "trotsen".
  • Blåtiran

K kavat: jo han är helt vetefri sedan han var ett år ungefär.

Svar på tråden Allergitråden