Inlägg från: SaramedM |Visa alla inlägg
  • SaramedM

Allergitråden

Hoppas det är ok att jag hoppar in här med en fråga

M är allergisk mot gluten och mjölk och nu ska vi åka till Mumindalen

Jag är jättenervös för hur det ska gå dels på båten över( silja line) och dels på plats

Är det någon som har erfarenhet av att resa just dit?

• SaramedM
    mimpen skrev 2010-06-06 21:26:04 följande:
    Tack. Nej, han äter ju inget annat än typ potatis, morot, blomkål, plommon, päron och banan. Men han ammar ju, så det är ju min kost som måste ändras. Och guuuuu bevars så tråkigt det känns med sommarmaten. Jag lär ju inte få äta nånting *gråt gråt*

sojamjölk dricker jag inte. Det är bara typ sojasås och lite marinader och sånt som jag äter som innehåller soja. Sour supreme och sojaglass kan jag avstå utan problem. Bönor, linser och ärtor kan jag också vara utan utan att det direkt påverkar vår kosthållning. Men de där tillsatserna vet jag inte riktigt var man hittar dm, de verkar finnas i typ, öh, allt?
    Jodå. du kommer att upptäcka att de mesta går att äta om man lagar det från grunden
  • SaramedM
    Snutten skrev 2010-06-06 22:57:51 följande:
    Hej!

Vi har inte varit där men vi ska dit senare i sommar. Annars när vi åker någonstans tar vi alltid med all mat till Siri och det kommer vi att göra nu med. Vi har en kylväska med kylaggregat som går på 12 Voch vanlig 220 V. Så tar vi med sånt hon äter tex mamma scans och wienerkorv, hennes smör och lite annat smått och gott. Sedan kompletterar vi med sånt vi vet säkert att hon tål tex pommes, kokta grönsaker osv på restaunger. Det funkar jättebra!
    Vart hittar man en sån?

Vi har ingen bil med oss
  • SaramedM
    EL I skrev 2010-06-12 18:14:59 följande:
    Upprepar frågan jag hade för nån dag sedan.

Någon vars barn (eller själva) fått ärr av eksemen de(ni) haft?
    M har flera fula ärr på skinkorna och även ett på ena handen
Svar på tråden Allergitråden