Inlägg från: Annamamma 83 |Visa alla inlägg
  • Annamamma 83

Allergitråden

Om bilden ej fungerar,så ligger den i mitt galleri, under starka bilder.
    Det är väldigt svårt o få en bra bild med kass kamera =) Det ser mildare ut på bilden än vad de är i verkligheten.

Är detta soleksem?
    Någon som vet????
    Min son har fått såna här utslag de senaste dagarna.
    Han får de endast på ställen där han utsatts för sol. Han har just nu på båda vader, armar och idag kom de i nacke o även på smalbenet.
    Han säger att det INTE kliar, och han är sån som gärna klagar en gång för mkt om de nu skulle göra det. Har googlat massa o de står att det ska klia massor av soleksem.

Han är överkänslig mot tex myggor. Får han ett myggbett svullnar de upp o blir jättestort.
    Han fick även åka akut in en natt när han vakna och hade fått stora utslag över hela kroppen, utslagen växte och vissa blev till slut stora som tallrikar.
    Han fick medicin på akuten, men någon utredning gjordes aldrig, jag har nu bokat tid så jag ska få remiss till Allergi mottagningen, men de kan nog ta tid.

Så vad tror ni? Är de bara soleksem han drabbats av eller är de något han är känslig mot, som gräs eller dyl. För de uppkommer somsagt endast där han inte har kläder.
  • Annamamma 83
    trållmor skrev 2010-06-05 22:52:10 följande:
    Jag tycker att det ser exakt ut som soleksem, för så brukar det se ut när jag får det själv!
    Ok tack!
    Bör jag göra nåt åt de när han inte har besvär av det?
    hjälper det att köra med högre solskyddsfaktor lr är de täcka som gäller
    ............................................................................................................................................................................

kunde de inte tagit ett prov o se om du va allergisk mot koppar innan de satte in en ny?
  • Annamamma 83

Har varit på vårdcentralen idag för o kolla upp grabbens ev allergier lite.
    Han får ofta märkliga utslag o reagerar tex på myggbett. Varje myggbett svullnar o blir jättestort o varar lääääänge.
    Han skrev ut medicin att ta en gång per dag.
    Sen togs blodprov, ej pricktest utan vanligt stick i armen.
    Läkaren sa att de kollar efter allergi inomhus och utomhus, sen går man vidare.
    Läkaren skulle dock på semester,så ja får vänta en månad på svar.

Någon som gjort samma test? va innebär de egentligen, jag hade lite svårt o förstå då läkaren hade svårt med språket. Test för inomhus o utomhus? Visar de bara om de finns något o sen får man kolla vad? Ja hänger inte med riktigt???

Svar på tråden Allergitråden