Tibell skrev 2010-09-05 21:43:16 följande:
Nej du ska absolut INTE ge honom en hel portion gröt baserad på mjölkprotein när ni gör en provocering. Är han mjölkproteinallergisk kommer han må otroligt dåligt!!
Börja med ett kryddmått mjölk första dagen. Ser ni ingen reaktion kan ni ge 1 tsk andra dagen osv.
Så absolut inte en hel portion. Knasig sagt av sköterskan!!
Håller tummarna att provoceringen går bra!!
Tibell skrev 2010-09-05 21:43:16 följande:
Nej du ska absolut INTE ge honom en hel portion gröt baserad på mjölkprotein när ni gör en provocering. Är han mjölkproteinallergisk kommer han må otroligt dåligt!!
Börja med ett kryddmått mjölk första dagen. Ser ni ingen reaktion kan ni ge 1 tsk andra dagen osv.
Så absolut inte en hel portion. Knasig sagt av sköterskan!!
Håller tummarna att provoceringen går bra!!
Äh, funkar dåligt att citera ser jag.
Jag tycker själv att det lät väldigt konstigt att ge honom en hel portion gröt. BVC här är inget vidare på sånt här har jag märkt och att få prata med en läkare om det verkar inte lätt heller då jag har frågat efter det.
Jag känner att jag verkligen skulle behöva en tid för honom för prata med en läkare om hans ev allergi. Jag tycker det är jobbigt att inte veta om han är allergisk eller inte och jag är jättedåligt insatt i den här allergin trots att jag har läst en del om det.
Ska man ev blanda i vanligt erättningspulver i den mjölkfria ersättningen vid en provocering eller hur kan det gå till?