Eligrabbarna skrev 2010-08-15 16:49:13 följande:
Alltså min son har varit väldigt speciell hela tiden. Jag sa till min man redan när sonen låg i magen "denna kommer vi få att göra med". Han var ALDRIG stilla alltså. Fanns nästan ingen period då han var stilla...jag menar, bebisar brukar ju ändå sova lugnt i magen ibland...men ALDRIG.
När han sedan kom ut så vägrade han äta (liksom min stora grabb) han gick inte att amma! Han bara skrek. Skriken började redan på bb, med lågt blodsocker till följd av matvägran och vi fick vara kvar för extra kontroller på honom pga det låga blodsockret. Fick truga i honom ersättning redan från dag 2 på bb.
Väl hemma så var han "annorlunda" hela tiden med maten, närheten, sov dåligt och lite för att vara så liten...sedan kom skriken och magknipen efter bara några veckor.
Det har alltid varit "nåt" med honom. Vi har haft jobb med honom dygnet runt. Storebror var miltals ifrån hur jobbig lillebror var fast storebror hade kolik i 3 månader.
Så ja..jag kände tidigt på mig att det var nåt "speciellt" md honom. Frågan är bara vad det beror på
alla barn är inte lika. Det jag och min man dock diskuterat flertalet gånger sen han föddes är hur rätt jag hade ens INNAN han var född!! Märkligt!
Precis vad vi sa också.Vår son var heller aldrig still i magen, kände rörelser supertidigt. Ironiskt nog sov han sig igenom förlossningen, lugnet före stormen för honom.Och nog fick vi rätt alltid...redan när vi kom hem började det kännas att något var fel.Eksemen,blodet i avföringen,skrik och 14 mån totalt kaos följde.då han bara sov i entimmes pass nätterna igenom från dag 1 med låååånga insomnings stunder med hjälp av vaggning och amning.Hans allergier är mjölk,ägg,alla sädesslag,soja och
majs.Nu har vi sen 2 veckor börjat ge honom av sempers mjölkfria gröt igen, och det verkar fungera-trots majsstärkelsen o och sojalecitin.Ett plus är att han nu fått mer normal avföring,för när vi tog bort den gröten i januari och ersatte med holle risgröt så blev han lös i magen från att ha varit förstoppad sen födseln. Minst 4 lösa bajs blöjor om dagen började kännas liiite för mycket vid nu 18 mån ålder..Holle risgröt är ju råris, och han äter risfrasbröd-också råris-, så det får intebli för mycket av det .Så helt klart blir han hård i magen av semper gröten, så jag blandar i banan o mangopure i den för att balansera lite.
Han har vidare varit så känslig vad gäller mjölk, att det räckt med lite mjölk på huden så blossade det upp näselutslag inom 5 min. Jag provade häromdagen att stryka mjölk på honom, och nu händer ingenting.Skulle jag då kunna provocera med lite kokt mjölk ,nåt kryddmått, eller ska jag vänta tills vi kanske prickestat igen? Mjölk o ägg bekräftades med pricktest vid 7 mån ålder och har sedan inte testats
igen.De andra allergierna via patchtest i sept o jan.