• ulliz

Allergitråden

hej

jag skriver och hoppas att jag skriver i rätt tråd.

Min dotter som är 9 år misstänker vi har pollenallergi.. Hon är allmänt trött,kliande röda ögon,näsa som rinner,kliar på hela kroppe igår hade hon 4 röda märken på ryggen ser ut som typ myggbett och imorse när hon vakande hade hon fått 6 st till på rumpan och låren och det skänns som det kliar över allt säger hon ( hon har haft vattenkoppr)..

hur går man vidare skall man ta henne till doktorn eller skall man åka ner till apoteket och köpa allergi för pollen?

vore tacksam för svar

• ulliz
    Snutten skrev 2010-05-03 12:28:07 följande:
    Det låter precis som pollenallergi. Har hon andra allergier? Är ni allergiska? Jag hade nog testat att köpa något antihistamin på apoteket, och gett henne. Om det funkar så spelar det kanske inte SÅ stor roll vilket pollen det är hon reagerar på det är inte säkert att det skulle visa sig på test. Testa ett par dagar och se vad som händer. Allergitabletterna har snabb effekt. Det finns även ögondroppar, lomudal, som vår barnläkare rekommenderar.
    ne inga andra allergier som vi har märkt...vi är inte allergiska mot pollen.

ok skall kontakta skolläkaren också men tack för snabbt svar...
Svar på tråden Allergitråden