• Weyoun

Allergitråden

Oj!! En allergitråd

Här passar jag!

Jag är allergisk mot det mesta!
    Sjukhusköket stönar när jag ska bli inlagd för då får de ner typ 2 A4-sidor och sen gör de ändå fel :-P
    De råkade ge mig Tofuglass när jag låg på förlossningen.. De hade fått för sig att jag inte tålde mjölk, men det stod ju SOJA :)

Jag har massor med mat/korsallergier som beror på allergi mot timotej och björk!

Jag kan aldrig gå ut och fika eller äta middag på restaurang :(
    Jag vågar aldrig åka utomlands :(
    T.o.m. min familj och släkt får det hett om öronen när jag ska hälsa på :( Mormor råkade en gång ge mig nougatglass (som hon hade köpt BARA till mig) istället för nöttårta Jag hade dött om jag råkat smaka innan jag dubbelkollade! Bokstavligen!!

• Weyoun

Tackar =)

Blå Flygare skrev 2010-04-06 06:39:48 följande:
    Välkommen
  • Weyoun
    Ellisizza skrev 2010-04-06 18:38:08 följande:
    Måste fråga er som vet om lite råd. Min son är 7 månader och äter neocate pga magproblem (blod och slem i avföringen) och utslag (eksem + nässelutslag). Han är nu helt bra efter att ha ätit enbart neocate i flera veckor. Allergier som misstänks är mjölk, ägg och sädesslag. Nu ska vi börja med smakportioner men jag vet inte vad man ska börja med. Provade potatis idag och efter några timmar fick han små, små röda prickar runt munnen, vid halsen och på insidan av handlederna. Men potatis kan man väl inte reagera på? Ska jag prova potatis igen och se om utslagen bara var något tillfälligt? Eller ska jag prova något annat? Vad i så fall? Måste ge samma säkert en vecka för det brukar ta några dagar innan hans mage reagerar.
    Jag var JÄTTEALLERGISK mot potatis när jag var barn! Min mormor fick köpa hem potatisen, skala den, koka den och sen ta hem den till mamma så att HON kunde äta den... Jag kunde inte vara i närheten. Jag fick dock inga symtom från magen utan fick jättemycket rinnande eksem och svullnader och blåsor kring munnen och i halsen.

Det tillhör ovanligheterna, ja, men beror oftast på Björkallergi! och det kan bli bättre. Numera kan jag faktiskt äta TVÅ sorters potatis (Bintje och King Edward) om jag inte äter det för ofta
    Se om de inte kan testa mot björk :)

Lycka till!
Svar på tråden Allergitråden