• Nathie

Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3

emau88 skrev 2010-07-22 14:54:49 följande:

Idag gick monitorn upp på max, så min menscykel var väl helt enkelt bara lite längre denna gången!

Ni som lyckats bli gravida?? Har ni lyckats pricka in o ha sex dagen innan monitorn gått upp på max, eller har ni bara haft sex när den hade gett maximalt utslag?
    När jag blev gravid sist men fick mf så vet jag att jag o sambon hade sex sista dagen den var på hög o sen båda dagarna då den var på max,.. har fått dille på att man "måste" ha sex dagen innan också för att det ska hjälpa eftersom de gjorde det då.. nu har man nästan ångerst för att man inte fick till det igår! :S Hoppas det räcker med idag och imorgon!

Jag plussade ju denna månad och vi hade endast sex på hög och när den slog om på max
     <3 = Sex

DAG 11: Låg  <3

DAG 12: Låg

DAG 13: Låg

DAG 14: Låg <3

DAG 15: Låg -Ont i magen

DAG 16: Låg

DAG 17: Hög <3

DAG 18: Max ÄL <3                         20 Juni

DAG 19: Max ÄL

Och det tog ju sig;) är på 7+0 nu:)
  • Nathie
    IdaSod skrev 2010-07-23 11:43:32 följande:
    Härligt! Grattis! För min del blev det inget denna månad heller - mens idag. S U C K. På't igen!
    Bara att kämpa på du kan iallafall inte missa ägglossningen;)
  • Nathie
    asfaltsblomman skrev 2010-07-26 19:10:57 följande:
    nån som kunde ge mig ett litet svar?? eller har folk lessnat på familjeliv i sommarlunken
    Får man mensen under dagen så sätter man på maskinen en dag efter på morgonen, antingen på M=dag 1 eller på dag 2 men det viktiga är att du sätter på den på morgonen eftersom man alltid ska ha morgonurinet.
  • Nathie
    emau88 skrev 2010-07-28 21:17:27 följande:

Detta ägglossningstestet tog jag ikväll, fråga mig inte varför :P men jag har hört att ägglossningstest kan visa graviditet tidigare än graviditetstest.. någon som har någon erfarenhet om detta??
    För ägglossningen hade jag för en vecka sen (imorgon)..
    Ta o gör ett gravtest ägglossningstest är för ägglossning och det är inte stor chans att man kan se grav på dom gå och köp ett graviditetstest;) ja håller tummarna
  • Nathie
    emau88 skrev 2010-07-29 16:38:15 följande:
    Fick hem dom i postlådan idag, o idag är de en vecka kvar till BIM, känns som om jag ska vänta ett par dagar till iaf innan jag testar..
    Jag testade på BIM -3 och fick starkt plus så vänta tills dess iallafall;)
  • Nathie
    emau88 skrev 2010-07-30 10:02:51 följande:
    Ja, jag funderar starkt på att be sambon gömma undan testen så jag inte kan testa tidigare, det kliar redan i fingrarna :P Jag har absolut ingen is i magen när det gäller sånt här :)
    Haha känner igen den där känslan;)
  • Nathie
    Mejaochjag skrev 2010-08-02 16:39:22 följande:
    e lite fundersam..
    första månaden med monitron fick jag hög dag 9 fram till 25 och inget max..mens på dag 45.
    jag förstår att fösrta månaden  brukar hög bli tidigt flr att den ska löra känna kroppen.
    men nu andra månaden så har jag fptt hög på dag 7.. jag har alltid en lång cykel så förstår inte varför den visar hög så tidigt igen!
    NÅN SOM HAR NÅN TEORI?
    Helt normalt tex. min ägglossning är oregelbunden ena månaden hade jag hög från dag 8-13 max 14 tredje månaden typ max dag 8 max dag 16/17 maskinen är lite skum ibland men som sagt första 3 menscyklarna lär den känna kroppen ordentligt jag var gravid på 3 försöket o då fick ja inte max månad 1, tok mig 1,5år sammanlagt att bli gravid men 3 sista månaderna med maskinen
  • Nathie
    emau88 skrev 2010-08-05 10:38:52 följande:
    Så himla drygt när det blir så, man går o väntar o väntar.. men det kanske kommer senare hos dig med som det gjorde hos mig! Man får ju isf hoppas att det blir lite senare än aldrig!
    Tyvärr verkar det som om min fabrik verkligen rasat ihop för igår kom mensen.. man blir så ledsen när det inte blir som man tänkt sig!
    Jag är 22 o min sambo är 28, vi varken röker eller snusar, vi är friska för övrigt(vad jag vet än sålänge iaf) och vi har försökt i 1 års tid nu att få barn.. det närmaste vi kommit är ett tidigt missfall för någon månad sen, man tycker att vi borde kommit längre än så här.. Nu väntar jag ett samtal från gyn så vi kan få komma in o kolla upp oss så att vi verkligen K A N få barn..
    Det är helt normalt att det tar upp mot 1,5år innan man blir gravid utan att nått skulle vara fel se till att inte ha stresssex 100ggr under ägglossningsveckan utan det räcker med att ha det dagen innan och samma dag som ägglossningen sker, blir man besatt att bli gravid så brukar det oftast ta lång tid innan man blir gravid, så sluta stressa det kommer ja lovar;) för oss tog det faktiskt 1,5år att bli gravid och jag och min man hade inga fel alls hos utredningen så bara att koppla av vet det är svårt men man måste och då kommer det;)
  • Nathie
    Sooli2 skrev 2010-08-07 21:51:55 följande:
    För oss som förlorat barn är det tyvärr inte bara att "koppla av"...jag är så trött på att höra det där. Hur ska man kunna koppla av när det enda man vill är att bli gravid så snart som möjligt igen....

Testade med fertilitetsmonitorn förra månaden och då visade den ÄL dag 22 och 23. Idag är det dag 24 och fortfarande lågt....gah, jag blir tokig. :(
    Ne men sen så ska man inte vara så naiv att tro att om man stressar så går det fortare, stress har en ineffektiv verkan på att bli gravid......

Jag vet att det är svårt att koppla av när man så gärna vill men det kommer man får bara inte ge upp bara att tänka nästa månad blir bättre även fast det är svårt och måste vara extremt svårt att förlora ett men ge inte upp.

Äter ni någon e-vitamin det ska ha possitiv inverkan på att bli gravid jag käkade e-vitamin 1månad innan ja vart gravid sen får man ju tro vad man vill om det men ja vart gravid iallafall och nu får man hoppas på att det stannar där, man är ju inte 100% säker så man måste vara försiktig.
  • Nathie
    nyproduktionen skrev 2010-09-12 16:19:18 följande:
    Det känns till slut så jobbigt att det aldrig blir av att jag nästan är inne på att ge upp, åldern har vi emot oss också så det gör inte det hela lättare. Men om man läser lite på nätet så ligger snitt tiden på 7 månader för ett par att bli gravid så det kan pendla mellan 1 månad och 14 månader utan att något är konstigt. Det skulle bara finnas lite mera tålamod...

1år är genomsnittet. Plus det är endast 25% chans varje gång efter typ 25års ålder så är inte så starka chanser tyvärr, så har man otur så tog det som för mig och min man 1,5år och vi är båda 26år (eller ännu längre) så ni kan börja klaga när det gått mer än 1,5år. ;););) men förstår det är frustrerande det var det för oss.

Håller tummarna för er alla:) ,och ät mycket E-vitamin så ska ni se det tar sig:)

• Nathie
    Älskade Ängel skrev 2010-09-14 05:26:29 följande:
    Kul!! Är också superglad, hög igår morse och vid lunch testade jag med vanlig digital äl-test och får se en glad gubbe!! Första gången på länge!! Nu imorse max på monitor och glad gubbe på den andraGlad. Att jag har en super-dunder-förkyld sambo hemma så det säkert inte blir nåt sex är en annan sak...Obestämd. Kroppen funkar och ger stegring, tjohoGlad
    Du får väl göra jobbet;)
  • Nathie
    gina2012 skrev 2010-09-18 10:12:08 följande:
    Men Grattis nyproduktionen!!!!!!  Härligt!!!!! Man kan blöda lite även om man är gravid. Jag hade vanlig mens de första 14 veckorna. när jag var gravid en gång när jag va väldigt ung. Gjorde tyvärr abort då. Ångrar man ju nu:(

Fråga: Märker ni om ni får två streck på stickan när ni har äl också? (stickorna som är till fertilitetsmonitorn?) Dag 9 hade jag två klara streck på stickan men var "bara" hög på monitorn. Jag hade inte testat dagarna innan då jag varit bortrest och glömt monitorn hemma. Kan jag ha haft äl redan dag 7 el 8? 
    Spelar ingen roll vad stickorna visar det är monitorn som avgör det står även i bruksanvisningen för monitorn.
  • Nathie
    Älskade Ängel skrev 2010-09-18 15:55:07 följande:
    Jag har ALLTID två streck på äl stickorna, både till monitor och vanliga billiga äl stickor, detta under hela cykeln... Ju närmre äl desto starkare blir strecket. MEN när jag har max/stegring så är strecken lika starka...Glad
    Men... vanliga ägglossningstest så har det med färgen att göra men det har det inte med och göra med monitorn.
  • Nathie
    gina2012 skrev 2010-09-18 22:16:03 följande:
    Men varför är det streck på stickan då? Den visar aldrig två streck för mig annars.. Måste nog ringa till clearblue och fråga. Verkar ju helt meningslöst att det ska vara en testruta på stickan annars..
    På ett vanligt ägglossningstest så ska färgen vara samma eller starkare det avgör ditt öga "Mitt öga sög samt äl-testen sög ännu mera så jag började med monitorn istället"...

Med monitorn så är det monitorn som avgör resultatet... (står även i bruksanvisningen att "själva ögat" kan inte avgöra utan det är monitorn som gör testresultatet ) så därför ska alltid testet föras in i monitorn.

Det kommer alltid vara stå streck när testet är slutfört...

För mig fungerade aldrig vanliga ägglossningstest då jag aldrig kunde avgöra färgen då jag alltid tyckte det såg nästan likadana ut men med monitorn blev jag gravid efter 3 månader... Så sammanlagt med vanliga äl-test och monitorn så tog det 1,5år men det var monitorn jag hade dom 3sista månaderna.
  • Nathie
    Nathie skrev 2010-09-19 15:41:03 följande:
    På ett vanligt ägglossningstest så ska färgen vara samma eller starkare det avgör ditt öga "Mitt öga sög samt äl-testen sög ännu mera så jag började med monitorn istället"...

Med monitorn så är det monitorn som avgör resultatet... (står även i bruksanvisningen att "själva ögat" kan inte avgöra utan det är monitorn som gör testresultatet ) så därför ska alltid testet föras in i monitorn.

Det kommer alltid vara stå streck när testet är slutfört...

För mig fungerade aldrig vanliga ägglossningstest då jag aldrig kunde avgöra färgen då jag alltid tyckte det såg nästan likadana ut men med monitorn blev jag gravid efter 3 månader... Så sammanlagt med vanliga äl-test och monitorn så tog det 1,5år men det var monitorn jag hade dom 3sista månaderna.
    TVÅ STRECK :P inte stå streck:P
  • Nathie
    Spe skrev 2010-10-13 14:04:56 följande:
    Jag har faktiskt hört (här på familjeliv..) att B-vitaminer ska hjälpa. Jag har ätit nu i 2 månader så hoppas att det ska ge det en kick
    Jag vart faktiskt gravid efter jag började äta E-VITAMIN hade en kollega som hade problem att bli gravid för ca 15år sedan då sa doktorn att hon skulle äta e-vitamin hon vart gravid nästan direkt efter det, doktorerna var bättre förr;););) , hon rekkomenderade mig att börja äta det e-vitamin,,,,,,

B-vitamin är väl bra för håret o naglar o sånt om ja inte har fel...
  • Nathie
    Spe skrev 2010-10-14 20:25:36 följande:
    E-vitamin...jaha ....då kanske man skulle byta då!!
    ;) eller kör på båda;) extra vitaminer skadar ju inte:)
  • Nathie
    gina2012 skrev 2011-01-04 22:53:58 följande:
    Nae det tror jag inte.. Har försökt läsa mig till det i manualen men hittar ingen förklaring. Är på dag 28 nu och har haft hög i ca två veckor. 
    Hur går det annars i tråden? Tycker ni att ni har haft hjälp av monitorn?
    Jag har haft min monitor sedan i somras och har ännu inte fått max utslag. Ägglossar väl förmodligen inte :( Men nu får vi förhoppningsvis hjälp då vi äntligen skall utredas på sahlgrenska. Gott!
    Lycka till allihop!
    Är det första gången du använder monitorn så kan den vara hög i stort sett hela tiden då den lär känna din kropp.
Svar på tråden Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3