• emau88

Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3

nyproduktionen skrev 2010-08-04 15:02:37 följande:
    Emau: jag har som du haft det, är på dag 23 och fortfarande LÅG på monitorn, förra månaden hade jag HÖG jättemånga dagar men inte något MAX. Undrar just om det inte kommer något HÖG överhuvudtaget den här månaden. Har funkat tidigare med MAX men nu vill kroppen inte alls. DUBBELSUCK! Hoppas du har ett gryn hos dig, här har nog fabriken rostat ihop
    Så himla drygt när det blir så, man går o väntar o väntar.. men det kanske kommer senare hos dig med som det gjorde hos mig! Man får ju isf hoppas att det blir lite senare än aldrig!
    Tyvärr verkar det som om min fabrik verkligen rasat ihop för igår kom mensen.. man blir så ledsen när det inte blir som man tänkt sig!
    Jag är 22 o min sambo är 28, vi varken röker eller snusar, vi är friska för övrigt(vad jag vet än sålänge iaf) och vi har försökt i 1 års tid nu att få barn.. det närmaste vi kommit är ett tidigt missfall för någon månad sen, man tycker att vi borde kommit längre än så här.. Nu väntar jag ett samtal från gyn så vi kan få komma in o kolla upp oss så att vi verkligen K A N få barn..
  • emau88
    Älskade Ängel skrev 2010-08-05 11:24:09 följande:
    Det tog 13 månader för oss innan vi fick pluss på stickan, slutade tyvärr i ma.. Vad jag vill säga är att det KAN ta ett år, eller längre, och förhoppningsvis får ni en fin höst, med en liten i magenSkrattande. Hoppas det går bra på gyn{#emotions_dlg.flower}
    nyproduktionen skrev 2010-08-05 14:07:50 följande:
    Emau, förstår din besvikelse. VARM KRAM
     Tack för ert stöd! {#emotions_dlg.flower}
    Just nu vill man bara veta om det är något som är fel med oss eller inte, så man antingen kan få hjälp eller bara köra vidare! men jag har absolut inte gett upp tanken på att någon gång i framtiden bli gravid o få många fina barn! :)
    Hoppas det går bra för er o att ni snart får en bulle i ugnen! :)
  • emau88

Håller med föregående talare..
    Man vill så gärna, så ibland känns det som om det är det enda man tänker på..

Snart är iaf mensen över för denna gången, och jag hoppas verkligen att denna omgången blir lika lång som förra (39 dagar), dessutom börjar vi med utredning denna månaden med..
    Jag hoppas verkligen att vi kan få hjälp om det är något som inte stämmer med oss!

• emau88
    Nathie skrev 2010-08-08 16:17:50 följande:
    Ne men sen så ska man inte vara så naiv att tro att om man stressar så går det fortare, stress har en ineffektiv verkan på att bli gravid......

Jag vet att det är svårt att koppla av när man så gärna vill men det kommer man får bara inte ge upp bara att tänka nästa månad blir bättre även fast det är svårt och måste vara extremt svårt att förlora ett men ge inte upp.

Äter ni någon e-vitamin det ska ha possitiv inverkan på att bli gravid jag käkade e-vitamin 1månad innan ja vart gravid sen får man ju tro vad man vill om det men ja vart gravid iallafall och nu får man hoppas på att det stannar där, man är ju inte 100% säker så man måste vara försiktig.

Det är ju lätt att man blir stressad av själva situationen, o inget man självmant väljer.. man har ju trots allt bara en chans varje månad, o har man försökt ett tag så vill man ju verkligen pricka in rätt.. så känner iaf jag :)

Jag har börjat äta multivitamin denna månaden, sen äter jag folsyra och jag försöker äta rosenrot lite mer regelbundet denna månaden,, har ätit det de senaste månaderna.. men då har jag slarvat lite med de o bara tagit någon tablett lite då och då när jag kommit ihåg det!

• emau88
    IdaSod skrev 2010-08-09 19:47:16 följande:
    Usch! Jag förstår helt och fullt! För oss tog det 13 månader förra gången, men våra bästa vänner jobbade på i 18 månader (och var unga, friska och inte överviktiga eller något sådant). Jag tycker bara att det känns så orättvist när par till höger och vänster säger att de kanske ska börja försöka och sedan vips, efter en eller två månader så är de såklart med barn...

Vi har en underbar son som vi gärna skulle vilja ha ett syskon till. 5 månader in i arbetet är vi just nu...
    Jag o min sambo har pratat mycket om varför det tar som himla tid, och vi känner precis som du att det är orättvist!
    Men vi har kommit fram till att det är nog inte så lätt som det verkar för alla.. o vi ska nog inte oroa oss för mycket att vi inte kan få barn förrän det är verkligen är bekräftat av en läkare, men jag tror verkligen att vi kan få barn, tar väl bara lite extra tid!
    Anledningen till att jag tror att andra får barn så himla lätt är nog att man ser folk överallt som fått barn eller väntar barn, men man vet ju inte.. dom kanske haft flera år bakom sig av barnverkstad..
    För oftast så pratar man ju inte så mycket med sina vänner o familj att man har svårt att få barn, jag har iaf aldrig hört någon prata om det.. Därför det är så bra med FL, här kan man skriva av sig lite o vara mer "öppen" med sina problem o dela dom med personer som är i samma sits! :)
    Men en vacker dag är det vår tur också! :D Hoppas ert arbete snart avlönar sig {#emotions_dlg.flower}

Nu är jag på dag 7, dagar går sakta med säkert framåt iaf :)
  • emau88
    grodängel skrev 2010-08-12 00:13:11 följande:
    Det är en lång tråd och jag kan inte läsa allt men jag förståt att den här saken verkar funka, har precis beställt än som ska hjälpa till med försök 8..får man följa med på tråden?
    Ja jag tycker att den funkar bra, o jag tycker helt klart att den är värd pengarna, för den kostar trots allt rättså mycket :P
    Hoppas du kommer trivas med den o välkommen till tråden :)
  • emau88
    grodängel skrev 2010-08-12 13:18:53 följande:
    ja den var lite dyr det var den, men jag hoppas som du säger  att den kommer funka. jag har haft en hemsk mensvärk sedan igår som inte går bort tagit två voltaren men inget hjälper , hoppas ,mensen inte hinner komma inna den kommer på posten.
    Skulle den inte hinna komma tills den dagen då mensen börjar, går det att ställa in den på tex dag 3 om det är dag 3 den kommer på.. Allting står i bruksanvisningen :) 
    Så du hinner nog ställa in den så du kan börja använda den denna omgången :)
  • emau88
    grodängel skrev 2010-08-12 21:05:59 följande:
    Okej vad skönt, ja men nu e mensen sen efter att har varit på dag 28 dom sensate månaderna..men gött at det funakr så då ska det nog gå bra:)
    Du kanske redan är gravid ;) Har du testat?? *nyfiken* :P
  • emau88

Min monitor står på hög för 4 dagen i rad.. är på dag 17 eller något sånt. Så jag hoppas, och tror, på max imorgon!
    Nästa vecka ska jag och lämna blodprov och börja med våran utredning! Hoppas att vi inte behöver någon hjälp, utan att det tar sig denna månaden! :)
    Lycka till ni andra!

• emau88

Nu imorse gick min monitor upp på max, äntligen!! :) Och jag är glad att vi lyckades pricka in gårdagen!
    Vi helst täcka upp både dagen innan max och max-dagarna..

Men nu börjar jag nästa bli lite nojjig att vi har haft för mycket sex.. det bästa är, vad jag hört, var 3:e dag.. men vi har haft sex varje dag i en vecka nu för att inte missa någon dag..
    Men men! Jag resonerar nog att hellre en dag för mycket då, än en gång för lite! Vi får väl se hur det går om 2 veckor!

• emau88
    Älskade Ängel skrev 2010-08-23 07:09:17 följande:
    Tror det är bra med så mkt sex som möjligt under älGlad. Good luck!!!Flört
    Jag hoppas du har rätt! :) Man tycker ju att någon av alla de spermierna som finns borde kunna hitta fram.. men tydligen är det ju inte så lätt!
    Hur går det för dig?
  • emau88
    Älskade Ängel skrev 2010-08-23 07:32:05 följande:
    Jag har tagit en paus från monitorn under sommaren då jag bara 1 av 3 ggr fick max.. Men kunde inte låta bli att testa med vanliga äl-stickor och hade stegring för 15 dgr sen, än ingen mens... Men väldig mensvärk till och från... Tänker att mensen kommer väl som vanligtObestämd... men hoppas ju på att det äntligen ska vara vår turGlad
    Vi får hoppas på det bästa!! :) ska hålla tummarna för dig med när jag ändå håller dom för mig :P
    Mejaochjag skrev 2010-08-23 11:08:25 följande:
    coolt!! visst blir man glad när man verkligen SER att man har ÄL, vi har oxå kört på som tokar haha
    kört varannan dag i över en vecka och så fick jag ju glada gubben i lördags morse och då körde vi både lördag och söndag..har haft ovanligt mycket ÄL flytningar hela helgen och tom idag..så nu har jag garanterat ÄL..
    tar dig sig för oss båda nu så kommer vi ligga nästan exakt lika
    Lycka till!
    Ja, verkligen! Man slipper oroa sig för om man har ÄL eller om det bara känns som det :) Nu ser man det ju klart o tydligt! :)
    Jag har trott att ägglossningen skulle komma varje dag förra veckan.. har haft sån "mensvärk" och varit körig i magen hela veckan, så jag är glad att den äntligen kom nu så jag kan börja räkna ner till BIM :P
    Ska anfalla sambon när han kommer hem från jobbet idag :P
  • emau88

Max idag och igår, och vi har lyckats täcka upp båda dagarna.. plus då dagen innan max-utslag!
    Så nu kan jag iaf inte sitta o grubbla över om vi "missade" någon dag om det nu inte tar sig denna månaden.. nu har vi gjort allt vi kan iaf! och det känns bra..
    Nu ska dessa två veckorna helst gå fort som f*n så att man kan få reda på om det är någon bulle i ugnen :)

• emau88

Idag har jag BIM, men ingen mens.. däremot negativt test imorse, så mensen dyker väl upp imorgon om inte idag.. blir så trött, känns som om det är helt omöjligt för oss! Vi kämpar o kämpar med får ingenting för det.. jag håller på o bli galen känns det som!! Får hoppas att utredningen kan hjäpa oss..

• emau88

Tyvärr kom den innan idag,, men men, bra på ett sätt för nu kan vi börja på ny kula igen! Än ger vi inte upp! :P

• emau88
    puh1976 skrev 2010-10-07 18:57:07 följande:
    Hej jag vet att jag lovade att uppdatera er på hur det går för oss när jag lämnade er för att göra utredning. Nu har det äntligen hänt även oss, vi plussade nu i veckan Skrattande
    Vad roligt!! Grattis!!
    Hur långt hade ni kommit i utredningen? Har ni fått någon behandling??
    Är lite nyfiken för jag o min sambo håller på med utredning nu..
  • emau88
    gina2012 skrev 2010-10-07 11:03:44 följande:
    Om jag skulle vara gravid och inte vet om det.. Hur reagerar fertilitetsmonitorn då på stickorna?
    Jag ringde för ett bra tag sen till clearblues kundtjänst och frågade exakt den frågan, och då fick jag som svar att förmodligen skulle monitorn gå upp på max väldigt tidigt i omgången efter du isf blivit gravid!
  • emau88

Nu är jag på dag 28, tror jag.. o jag hade max på dag 20-21 (tror jag det var), men monitorn vill fortfarande att jag ska göra tester! I vanliga fall brukar den inte vilja ha mer tester när ÄL är över..
    O nu har ju dessutom inga tester kvar... så de två sista dagarna har jag inte kunnat göra något test..
    vad händer då egentligen? någon annan som varit med om detta??

Svar på tråden Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3