Inlägg från: puh1976 |Visa alla inlägg
  • puh1976

Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3

Äh nu fattar jag ingenting .... klicka på länken i tråden,  länken i inlägg tre länkar till den tråd jag menar. {#lang_emotions_innocent} snurrigt, det tycker jag med...men hoppas att du fattar Älskade ängel

• puh1976
    Spe skrev 2010-04-23 22:46:45 följande:
    Hej! Hoppas in idag...har inte skrivit på ett tag nu. Opererades akut i söndags...tog bort vänster äggstock och äggledare..Har varit sjuk ett längre tag utan att man hittat vad som var fel. I fredags insjuknade jag hastigt och fick blodförgiftning så det kunde gå riktigt illa. Som tur e hittade orsaken. Nu är jag äntligen hemma ... snittad igen...fy f-n hatar det...mår skit... Hoppas det gått bra för alla andra Kramar spe
    Krya på dig, inte kul med operation. Stackars dig! Hoppas det går bra för dig, när du har återhämtat dig.
  • puh1976

Hej tjejer gick upp på hög idag men mannen är ny opererad så det blir nog inget den här omgången.

• puh1976

Min gick upp på max idag dag 17 ... lite senare än vanligt, men det blir inget denna månad eftersom min man är opererad. Vi påbörjar vår utredning nu i veckan och jag tänkte att det kan vara bra att ha info till gyn även om det inte blir något plus denna månad.

• puh1976
    Älskade Ängel skrev 2010-05-03 08:30:37 följande:
    Tråkigt att han är ny-opererad mitt i äl . Hoppas utredningen går bra!! Kramar
    Ja man är väl fånig men det känns lite dystrt när man missar en möjlighet men det kommer ju fler tåg får man väl hoppas...
  • puh1976
    gumaelius skrev 2010-05-04 08:58:38 följande:
    Jag gjorde ett gravtest igår som visade +. Känns nästan overkligt. Jag som hade förberett mig på att det skulle vara otroligt svårt att bli gravid efter utomkveds och en äggledare mindre. Detta blir tredje gången jag är gravid på ett år, så denna gång måste det ju bara gå vägen.
    {#lang_emotions_flower} Stort j ätte grattis {#lang_emotions_laughing}
  • puh1976
    puh1976 skrev 2010-05-04 19:52:36 följande:
    Stort j ätte grattis
    Äntligen att plus i tråden hoppas det smittar {#lang_emotions_sunny}
  • puh1976
    Älskade Ängel

Håller helt med !
  • puh1976

Hej igen

lovade att skriva lite om min utredning som nu är igång.

* Läkaren frågade frågor om livstil och hälsa
    * Hon gjorde en VUL på mig
    * Både jag och maken fik lämna blodprov
    * Maken fik lämna urinprov

Nu väntar

* Nytt blodprov för mig
    * Spermaprov för maken
    * Spolning av äggledarna med kontrastvätska (för att se att jag har fri passage)
    * Återbesök till gyn i augusti

• puh1976
    puh1976 skrev 2010-05-11 19:32:28 följande:
    Hej igen lovade att skriva lite om min utredning som nu är igång. * Läkaren frågade frågor om livstil och hälsa * Hon gjorde en VUL på mig * Både jag och maken fik lämna blodprov * Maken fik lämna urinprov Nu väntar * Nytt blodprov för mig * Spermaprov för maken * Spolning av äggledarna med kontrastvätska (för att se att jag har fri passage) * Återbesök till gyn i augusti
    Fik = Fick ... {#lang_emotions_innocent}
  • puh1976
    dallas skrev 2010-05-11 20:41:24 följande:
    Hoppas nu att allt går bra! Själv var jag hos gyn igår och har bestämt att medicinera min "endometrios" i minst 12 veckor så nu väntar jag bara på att tanten skall komma så jag kan börja(den skall komma vilken dag som helst.dag 28 idag)
    Skönt att höra att det finns hjälp att få. Håller tummarna för att medicinen hjälper{#lang_emotions_sunny}
  • puh1976
    Maria84 skrev 2010-05-11 22:01:52 följande:
    Hoppas allt går bra!
    Jag tror att jag pausar monitorn tills att jag vet vad som gäller. Det känns dyrt att lägga ut pengarna om det iallafall inte kan gå på egen hand.
  • puh1976
    LinNea08 skrev 2010-05-16 21:00:15 följande:
    jag tog ett rfsu test idag, dock mitt dummanöt hade jag kissat 30 minuter innan... negativt... tror nog ändå mensen kommer om några dar
    Har du ng test kvar? som du kan ta imorrgon ....
  • puh1976
    emau88 skrev 2010-05-27 10:53:57 följande:
    Jag kunde inte vänta med att testa längre än till igårkväll, använde ett clearblue test, och där var ett plus :D, inte särskilt starkt men iaf så att man lätt kunde se det :D Men jag vågade inte riktigt tro att det stämde, man har ju hört om spökstreck :S så jag tog två nya test nu imorse med, ett clearblue (som visade samma som igår) och ett av billiga-tester´s egna test som också visade ett svagt svagt streck.. Detta trodde jag aldrig skulle hända, var mitt 10:e försök och banne mig på tiden! :P Är helt överlycklig, men samtidigt vågar jag inte hoppas på att det verkligen stämmer ännu, ska ta ett digitalttest i eftermiddag.. hoppas bara att det är positivt också :S Lycka till ni andra och ge inte upp!
    Grattis till ditt {#lang_emotions_plus}
  • puh1976
    puh1976 skrev 2010-05-29 23:26:00 följande:
    Grattis till ditt
    Håller tummar och tår för dig. Det är ju inte ovanligt att man får blödning i början av graviditeten.
  • puh1976

Hej jag vet att jag lovade att uppdatera er på hur det går för oss när jag lämnade er för att göra utredning. Nu har det äntligen hänt även oss, vi plussade nu i veckan Skrattande

Svar på tråden Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3