Inlägg från: anna h29 |Visa alla inlägg
  • anna h29

Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3

Nathie skrev 2010-04-28 19:07:53 följande:
    Hoppar in i tråden jag med första månaden med monitorn Dag 6-9 = LÅG och från Dag 10 och fram till idag Dag 21 = HÖG Hoppas på maxat snart börjar kännas som ägglossning men det gjorde det för en vecka sen också och då var det äl-sekret så ja vet inte om det blivit nått knasigt men men, den som lever får se...
    Väldigt intressant! Jag kör pergokur nr två (dubbel dos = 100 mg) och jag är snart på dag sex och får börja testa också. Ska bli väldigt intressant att se hur min monitor reagerar. Återkommer om några veckor med resultat.
  • anna h29
    anna h29 skrev 2010-04-28 19:21:15 följande:
    Väldigt intressant! Jag kör pergokur nr två (dubbel dos = 100 mg) och jag är snart på dag sex och får börja testa också. Ska bli väldigt intressant att se hur min monitor reagerar. Återkommer om några veckor med resultat.
    Tjoho - idag visade monitorn hög - är så himla glad för att det överhuvudtaget händer något. Tjoho!
  • anna h29
    asfaltsblomman skrev 2010-06-21 11:33:10 följande:
    JAg fick hög nu på dag 8 ..känns lite tidigt för jag har ganskA långg cykel ?
    Jag fick hög dag 10 tom dag 25. Då åt jag pergotime och jag vet att det kan busa med värdet lite. Men jag fick aldrig max....Rynkar på näsan och inte blev jag gravid heller. 

Idag har jag börjat med en ny kur. 
  • anna h29
    Älskade Ängel skrev 2010-06-22 05:49:15 följande:
    Första månaden med monitorn fick jag max dag 21 tror jag... Andra cykeln fick jag hög dag 28 och låg igen dag 29! Då började jag testa med äl stickor och fick stegring på onsdag dag 30!!

Denna cykeln 3:e gången med monitorn fick jag hög på dag 19 och dag 20, stegring mitt på dagen med billiga tester, men monitorn visade aldrig max. Så nästa gång ska jag ställa in monitorn så jag testar mitt på dagen istället... Lycka till!!
    Aaaaah, så det kan vara på så vis - att monitorn faktiskt missar stegringen? Det hade jag inte en aning om. 

Då finns det ju faktiskt en chans att även jag kan ha haft ägglossning fast jag aldrig nådde upp på max utan låg på hög dag 10-25 typ.

Nu fick jag en gnutta hopp tillbaka eftersom det körde, värkte och molade nåt så förtvivlat under förra pergotimekuren. Har idag tagit pergo-piller nr två och är laddad och klar med monitor och nybäddad säng Flört.
  • anna h29
    Älskade Ängel skrev 2010-06-22 17:02:31 följande:
    Då kanske du också har en kort stegring nån annan tid på dygnetFlört
    HOPPASHOPPASHOPPAS!
  • anna h29
    Nathie skrev 2010-06-22 17:24:57 följande:
    Första månaden hade jag hög från dag 9-24 hade ingen max första månaden men månad 2 och 3 hade jag max på dag 16 och dag 18.
    Vad skönt att ändå få höra att det finns fler som inte fick nåt max första månaden. 

Nathie: Äter du pergotime? 
  • anna h29
    Nathie skrev 2010-06-22 17:27:40 följande:
    Oftast första månaden så vill monitorn lära känna din kropp alla har ju olika hög halt av stegring så om någon annan skulle använda din maskin så skulle den inte kunna visa 100% riktigt eftersom det är dig monitorn anpassar sig efter så det är helt normalt första månaden att man inte får max stegring
    Jo, men eftersom jag inte får någon mens, inte ens när jag inte är gravid, så måste jag ju programmera om min monitor efter varje gång. Då kanske det är sådär att överhuvudtaget köra med den.

Vad skönt för dig som slipper läkemedel men de är en välsignelse för oss vars kroppar inte riktigt funkar som de ska. 
  • anna h29
    Nathie skrev 2010-06-22 22:00:29 följande:
    Hur kan du använda monitorn om du inte har någon mens då vet du ju inte när dag 1 är???
    Har börjat utredning men tröttnade på att det tog sån jävla tid så jag pallade inte utan började med maskinen om de tinte artar sig inom 3 mån så får jag fortsätta med utredningen som jag igentligen inte orkar med...
    Läkemedel är väl nr 2 i utredning antar jag...
    Jag har alltså ingen naturlig regelbunden mens. Jag får ett slags blödningspiller som heter Provera. Det kickar igång mensen. Ovanpå det äter jag ägglossningsstimulerande medel.
  • anna h29
    Bebislängtan82 skrev 2010-06-24 08:39:06 följande:
    Nu är jag något förvirrad. Andra månaden nu med monitorn och igår morse var den på låg eftersom jag bara är på dag 10, idag på dag 11 (enligt den) dag 12 enligt mig så fick jag maximallt uslag direkt, ska man inte få hög däremellan först?
    Är 2010 vårt år
    Jag tror faktiskt att den kan hoppa upp till max direkt - lusläs instruktionen, har för mig att det står nåt sånt där.
  • anna h29
    Nathie skrev 2010-07-03 09:13:45 följande:
    Jag har fått ett  +++++++++++++++++ PLUUUUUSSSSSSSSSS :) har hållt på sen Jan 09 nu har det tagit sig 3mån med monitorn :)
    Gratulerar - gud vad roligt!
  • anna h29
    Älskade Ängel skrev 2010-07-10 10:08:45 följande:
    asfaltsblomman: Förförra månaden började jag testa dag 9 och fick låg ända fram till dag 27, då den gick upp på hög. Sen dagen efter låg igen... Sen ville den ju inte ha mer stickor . Dagen efter var jag ute och gick och kände hur det började mola och dra rejält i äggstockarna, som tur var hade jag billiga testers äl stickor hemma, och dom visade en superstegring.... Tyvärr kom ju mensen ca 14 dagar senare... Min menscykel brukar vara som en klocka, iallafall innan mitt ma, men efter så brukar det vara 32-36 dgr mellan ungefär, den månaden blev det 44 dgr!!! Varför vet jag inte... Så det är inte omöjligt att det blir så för dig ocksåGlad
    Ursäkta om frågan är dum - men en superstegring - menar du då att teststrecket är starkare än kontrollstrecket? Jag får ju utslag på mina älstickor men teststrecket är inte starkare än kontrollstrecket. Det varierar dock i färgstyrka så något händer väl, eller?
  • anna h29
    asfaltsblomman skrev 2010-07-25 11:43:35 följande:
    dag 43 och fortfarande ingen mens och inte gravid..känns som nåt inte står helt rätt till med så långa cykler!
    eller vad tror ni?
    Typ samma här. Jag är på dag 38 och ingen mens eller graviditet i sikte.
  • anna h29
    asfaltsblomman skrev 2010-07-25 12:39:53 följande:
    jag börjar bli tokig här! vill liksom börja räkna på nästa period..jag ska ta jontakt med gyn i morgon ..
    Jag vet inte vad jag vill längre. Inatt drömde jag om positiva graviditetstest hela tiden. Jag sa till mig själv - det här är bara en dröm och då tog jag ännu ett test som också var positivt och så där höll det på...snacka om att jag var förvirrad när jag vaknade.

Själv funderar jag på att börja äta p-piller i tre månader igen. Det var på det viset som vår nu snart 4-åriga dotter kom till, alltså jag blev gravid direkt efter att jag slutat med dom. Dock är jag alltför nyfiken på om pergotime överhuvudtaget har någon inverkan på mig och skulle vilja ta en progesteronserie för att kolla värdena. Men i så fall ska jag ju inte börja äta p-piller nu utan vänta tills serien är gjord och då hamnar vi långt in på hösten eftersom min gynekolog inte öppnar förrän i mitten på augusti. Shit, vad ska jag göra? 
  • anna h29
    asfaltsblomman skrev 2010-07-26 11:20:42 följande:
    rent spontant känns det dumt att börja med p-piller, men jag vet ju å andra sidan inget om dina "problem"..
    så du har gjort nån slags utredning förut el?
    P-piller är bra för mig - det höjer upp mitt östrogen som i sin tur pressar tillbaka mitt marginellt förhöjda fria testosteron. Detta förhöjda testosteron (har inte pco eller någon annan diagnos) gör så att min naturliga cykel inte kickar igång dvs jag har ingen spontan mens eller ägglossning. Min gynekolog tror att med största sannolikhet så var det p-pillren som gjorde att jag fick spontan ägglossning precis efter att jag slutat med dem, och därmed blev gravid. Dottern är idag 3,5 år och vi längtar efter syskon. Har inte ätit p-piller sedan augusti 2009 och har endast haft en enda spontan mens. Att börja äta p-piller under tre månaders tid är därför en plan B efter Pergotime som jag nu ätit tre kurer av.
Svar på tråden Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3