• Spe

Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3

God fortsättning alla Vi pausar men man kan ju aldrig sluta hoppas ändå...fick till det en ggn vid ägglossningdags...eller i vart fall jag tror att det var det...borde ha BIM nästa vecka... håller med dig underbara03...vill också bli gravid nu!!!!! Blev nästan lipig när jag så reklam på tv (för flytande vitaminer) när jag såg en bebis som ammade...det är såååå härligt!

• Spe

Börjar bli pms:ig...inget bra tecken

• Spe

e det inte olika med frakten?? jag beställer också på billigatester men om jag inte minns fel så tog de frakt på medistore???

• Spe

japp här är tant röd på ingång också....HÅller med dig dallas...fler stickor först till hösten...

• Spe

Hej! Hoppas in idag...har inte skrivit på ett tag nu. Opererades akut i söndags...tog bort vänster äggstock och äggledare..Har varit sjuk ett längre tag utan att man hittat vad som var fel. I fredags insjuknade jag hastigt och fick blodförgiftning så det kunde gå riktigt illa. Som tur e hittade orsaken. Nu är jag äntligen hemma ... snittad igen...fy f-n hatar det...mår skit...
    Hoppas det gått bra för alla andra
    Kramar
    spe

• Spe
    dallas skrev 2010-05-11 20:41:24 följande:
    Hoppas nu att allt går bra! Själv var jag hos gyn igår och har bestämt att medicinera min "endometrios" i minst 12 veckor så nu väntar jag bara på att tanten skall komma så jag kan börja(den skall komma vilken dag som helst.dag 28 idag)
    Vad fick du för behandling??? Nyfiken..har själv börjat med p-piller och ska äta det tills hösten..mår bättre då.
  • Spe
    dallas skrev 2010-05-16 13:18:07 följande:
    Hur har det gått??? Hmmm, texten kom inte med hahaha Jag har börjat med p-piller...skall äta  dom non-stop i ca 12 veckor, man kan ju ta Synarela el Suprecur men det är dyrare och kroppen tar mer "stryk", inte kul om man skulle få migrän konstant i 12 veckor....Jag hoppas jag slipper spottings el blödning.Skall ta 2 tabletter åt gången om jag får spottings tills det försvinner + 2 dar till, kommer det blödning skall man ta tablett uppehåll och börja efter 7 dar igen. Du då? skall du oxå äta non-stop? Skall försöka torka ut ev härdar.Jag hade inga cystor iaf.
    Jo jag ska ta p-piller non-stop i 6 månader...har aldrig testat Synerela men hört att det är dyrt. Jag hoppas också slippa ev spottings...så jäkla trist att ha det. Vi får väl se hur detta slutar .....
  • Spe

Hoppar in i tråden igen. Var med i våras men fick akut operera bort en äggstock...tog sedan en lång paus för att hämta mig. Har börjat använda monitorn igen och hoppas på ett plus. Är det någon som vet om man bara har ägglossning varanann månad då jag har en äggstock?? Är inne på dag 15 med monitorn och det är fortfarande lågt. Jag brukar ha i alla fall högt nu..

• Spe

tack snälla älskade ängel! Jo jag mår bra..har varit en fruktansvärd tuff resa (igen). Fick vår son efter 4 års kämpande och 5 misslyckade IVF. Fick en kraftig infektion efter sista IVF:n och blev inlagd i en vecka. Sen blev jag mirakulöst gravid månaden efter ..spontant! Vår son föddes 2 månader för tidigt med kejsarsnitt och jag trodde väl att jag skulle slippa det igen..men inte... fast nu har det gått 6 månader och kroppen är nu läkt. Jag är på dag 16 och det är fortfarande lågt...brukar ha max vid dag 14-15 men kroppen kanske har förändrats?!

Kul att läsa att flera har fått ett plus i tråden Hoppas att det smittar av sig!

Grattis förresten till viktminskningen!!! Det var starkt jobbat

• Spe

Jag har faktiskt hört (här på familjeliv..) att B-vitaminer ska hjälpa. Jag har ätit nu i 2 månader så hoppas att det ska ge det en kick

• Spe
    Nathie skrev 2010-10-14 17:05:45 följande:
    Jag vart faktiskt gravid efter jag började äta E-VITAMIN hade en kollega som hade problem att bli gravid för ca 15år sedan då sa doktorn att hon skulle äta e-vitamin hon vart gravid nästan direkt efter det, doktorerna var bättre förr;););) , hon rekkomenderade mig att börja äta det e-vitamin,,,,,,

B-vitamin är väl bra för håret o naglar o sånt om ja inte har fel...
    E-vitamin...jaha ....då kanske man skulle byta då!!
  • Spe

värst va tyst det blev i tråden! Är alla mitt i cykel eller

Svar på tråden Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3