Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3
Har också hittat hit.. Väntar på ÄL, den borde börja visa hög snart om det är någorlunda lika med förra månaden.
Vill också blir gravid NU
Har också hittat hit.. Väntar på ÄL, den borde börja visa hög snart om det är någorlunda lika med förra månaden.
Vill också blir gravid NU
Vi har hållt på sen i somras, efter att ha förlorat barnens lillebror i v.18.
Här blir också alla andra runt omkring gravida istället, men sånt slår ju aldrig fel.
Har varit likadant varenda gång vi har försökt.
Här funderar vi på att ta en paus en månad med monitorn, bara för att inte känna lika mkt "press".. Visst vi kommer ju att veta på ett ungefär när äl är men vi behöver inte ligga i för fullt som man gärna gör när man vet exakt när det är.
Rörigt men jag hoppas ni förstår vad jag menar
Här visar det lite skillnad sen förra månaden.. Då stod den på hög i två dagar innan den gick över till max. Igår stod den på hög och redan idag står den på max. Men vi kör på och hoppas, även om det känns lite meningslöst.
Så ont jag har denna gång utav ägglossningen! Är mest lika kraftigt som mensvärk!
Nu tycker jag allt att det är dags för oss alla att bli gravida, NU!
Vi kommer att fortsätta att försöka men den här månaden som kommer så kommer vi inte att köra med monitorn utan kör på bara. Bara slippa stickorna i en månad.
Såvida det inte har tagit sig denna gång men det tror jag inte.
Och nu när det är vår och sommaren närmar sig så får vi mkt mer att tänka på här hemma, det är hagar som ska ordnas, höskörd osv osv osv.. Och det håller tankarna på ett barn till borta liiite ialla fall och det kan nog underlätta lite.
Och så planerar vi att gifta oss nästa år så tankarna finns mkt där just nu
katzon - sambon har adhd men har växt ifrån mkt av det på sätt och vis.
Idag blinkar monitorn att det borde vara dags för tanten.. Men inget ännu, dock har jag haft mensvärk som kommit och gått i några dagar. Men jag är helt säker på att hon kommer att komma.....
Tyvärr så kommer den nog.. Den har dock inte kommit igång ännu, började med lite rosa igår men sen inget så jag förstår mig inte riktigt på det. Men tog ett test imorse och det var så negativt som det bara kan vara.