Unga Adoptanter
Katten Janson skrev 2011-02-24 19:16:14 följande:
Ja väntan mellan RB o BB är lång men den gick bra tyckte jag. Med första barnet hade vi var 3 mån mellan att vi skickade inpapperan och BB så det var ganska bra med några månader att fatta att man blir förälder. För dottern så ville jag åka på direkten men där fick jag verkligen lära mig att längta och vänta. Var inne på BV sida och där står det att de söker förr fam till CSS och väntetiderna på BB är väldigt korta just nu.
Men det är nog sant. Jag vet en bekant som fick BB efter bara några veckor med papprena i landet!! och det var i år.
Har du sett mitt mail?
Vet du om det är svårt att adoptera syskon därifrån om man först adopterar från ett annat land?
Jezziie skrev 2011-02-24 20:08:48 följande:
GreenGal: jo det är det ju. Så som jag fattade det så verkade de som de nästan nyss haft en kurs o skulle inte hinna starta upp 1 till innan semestern eftersom det bara var ett par o vi som anmält oss o då sa han att det blir i augusti för då hinner fler anmäla sig, men skulle de anmäla sig 4 par till nu så skulle de eventuellt starta upp en kurs under våren trodde han ( tror de var en maxgräns på 6par/gång) ok, låter som en väldigt intressant o lärorik kurs. Såg att BFA hade en informationsdag angående adoptivbarns hälsa o där skulle även BFAs kontaktperson för Polen medverka, kanske skulle man åka dit, är visserligen i Göteborg, men tar bara 2 timmar dit drygt, tåls o tänka på då det inte är förrän den 19 mars.Idoli skrev 2011-02-24 21:39:09 följande:
Oj vad det händer grejer i den här tråden nu... kul!Ja det hoppas jag verkligen att vi får, en väntan på längre än totalt tre år känns... oöverkomligt just nu. Fast så mycket kan ju hända att det inte är omöjligt att det blir så heller....
Jag är iaf glaad idag kan jag meddela, för jag har fått fast jobb idag! Ett plus känns det som... i adoptionssammanhang framförallt... :D