Inlägg från: Jezziie |Visa alla inlägg
  • Jezziie

Unga Adoptanter

Vi har också pratat om Bulgarien o då "SN listan" o vi tycker att det låter intressant det med, så det är nått vi kan tänka oss, sen vilka handikapp vi är öppna för, det vet vi inte än utan de beror nog på vad man känner just då o så!!

• Jezziie

Idoli: jo endel handikapp är ju i stort sett inga handikapp som märks. Skulle bl.a. kunna tänka oss ett barn med epilepsi då min man har det o då har vi erfarenhet av det, hjärtfel är inte heller något hinder då de finns duktiga läkare här i Sverige, sen finns de många handikapp som man knappt hört talas om, men vi hinner ju läsa på innan det är dax för oss!!

• Jezziie

Jo de finns många länder vi kan tänka oss, men vårt första val är nog ändå Polen.

• Jezziie

Taiwan hade också varit ett val för oss om vi hade uppfyllt de krav de har, men inte varit gifta i 5 år än ju, bara 3år för oss än, annars verkar Taiwan genom BV jättetrevligt.

• Jezziie

GreenGal: då ska ni ju såklart ta SA o så får vi hoppas på att de rullar på med BB så de blir lite mindre köer när det är dax för er!!

• Jezziie

Hej tjejer! Idag är jag glad, föräldrarutbildningen kommer starta den 3 maj istället för i början av september, så härligt. Sen firar vi vår 8årsdag idag

• Jezziie

Ja det är skönt när det ändras till det bättre !! Okej, då ligger vi bara lite efter er med åren, haha. Kul att ni funderar på ett nytt land, skönt även att det inte är nån väntetid i Sverige på att få skicka sina papper till landet. BV verkar vara en så mysig o personlig organisation, synd att vi inte passar in på så många länder där. Hur går de för er andra då??

• Jezziie

Kan inte, surfar genom iphone appen, men nästa gång jag använder datorn så kan jag lägga till oss där

• Jezziie

Jo man måste gå föräldrarkursen innan man börjar med utredningen, o har man otur så kan man få vänta ett tag för börja med den beroende på när den startar o så...jag skulle ringa o kolla upp de ganska så snart..

• Jezziie

Hej tjejer. Har nu fått en tid när vi ska börja våran utredning, eller första mötet kanske är mer som ett infomöte, men ett datum har vi fått iaf. 8 september, härlig nyhet tycker jag.

• Jezziie

Grattis Idoli. Måste kännas härligt, har ni bestämt vilket land ni kommer skicka era papper till? Här hos oss händer inte mycket, går ju fortfarande föräldrarutbildningen...

• Jezziie

Idoli: okej, ne precis, landet är inte det viktigaste, men ändå skapar man sig några favoriter, hehe. Lycka till o hoppas att de går ganska fort.

• Jezziie

Igår fick vi besked om att Slovakien godkänt vår ansökan att adoptera därifrån den 30 april. Så nu väntar vi BB på riktigt

Svar på tråden Unga Adoptanter