Inlägg från: MissMe83 |Visa alla inlägg
  • MissMe83

Unga Adoptanter

TomMon: det måste ju finnas billigare någonstans. Det låter ju helt galet! Man är redan barskrapad som det är ju :-/
    Sök på alla resebolag du får upp på Google.
    Lycka till

• MissMe83

TomMon: ja det var en bra fråga. Börja med att söka priser för er två sedan kan du ju ringa resebolagen i fråga med bäst priser och höra hur du gör. En liten plutt kan ju inte höja kostnaden allt för mycket
    Eller så söker du dit och hem var för sig.

• MissMe83

Vilken flygplats ska ni till?
    Jag kan titta lite när jag är uttråkad och hemma själv i morron, jag har lyckats skrapa fram jätte billiga biljetter tidigare. Får se om min talang håller i sig!

• MissMe83

Jag letar lite fortfarande, men än så länge är det dom billigaste jag hittat. 17900 är rätt ok pris. Men visste som sagt inte vilka datum drt gällde så det varierar kanske lite i pris beroende på det. Lycka till!
    Jag hojtar till om jag lyckas skrapa fram något bättre.

• MissMe83

Den andra länken hittade jag det på. Fast utan mellanlandningar blir det nog dyrare
    Kan man inte mellanlanda när man åker med adoptiv barn?
    Gå in på finnairs hemsida via Google. Verkar som dom hade hyfsade priser

• MissMe83

Aha ok då förstår jag.
    Jag letar för fullt här, många verkar mellanlanda i Kina. Men på vägen dit gör det väl inget?
    Man måste ju inte boka dit och hem på samma bolag, kanske kan man komma billigare undan på fler sätt... *funderar*

• MissMe83

Tommon: åh vad underbart! Det är ju snart grattis!
    Hur gick det med priserna? Hittade du något vettigt?

• MissMe83

Linte: vad roligt att ni har bestämt er för att komma igång ni har en häftig resa framför er.
    Vi ska skicka de sista papperna till bfa idag så inom 6 veckor är dom på väg till Ryssland förhoppningsvis

• MissMe83

Ca ett år är det + - några månader.
    Vi fick skicka papperna direkt när utredningen var klar, har stått i kö ett tag
    Lite drygt med alla semestrar nu bara, då tar vidimeringen i Sverige lite längre tid förmodligen.

• MissMe83

Tommom: vad underbart att höra! Grattis till er familj, blir helt rörd.
    Vad heter dom?
    Hur känns det? Berätta gärna mer (om du vill)

• MissMe83

Åh det låter fantastiskt. Jag kan tro att det är en enorm omställning. Man kan nog inte förbereda sig på det.

Har ni stött på något oförutsett? Hur är barnen gentemot er?
    Förlåt om jag frågar mycket, det är helt ok om du inte vill svara. Jag är bara grymt nyfiken.

Så himla glad för er skull ❤

• MissMe83

Men halva mitt inlägg försvann ju

Hjärtat längtar: tack, firade idag med att köpa de första sakerna till barnet. Ett lakan sett, en lampa, en filt och små söta bestick

• MissMe83

Vi ska börja handla lite smått i höst och vinter. Bilbarnstol, vagn och andra stora saker som vi vet vi måste ha. Sedan i vinter kommer vi tapetsera barnrummet och förbereda så smått
    Men vi vet ju att vi får en och inte fler :/)

• MissMe83

Vi har ålder 0-3 år. Bilbarnstol har vi hittat en som är från 8 månader till 6 år så den räcker långt men det är ju inte helt lätt att veta såklart

Svar på tråden Unga Adoptanter