• Idoli

Unga Adoptanter

Greengal: Jag har inboxat dig nu :)

• Idoli

Hej!

På vårt plan har det hänt lite grejer. Vi är nygifta jag och min man, och det var en fantastiskt fin dag :)
    Vi har även hunnit med att köpa en lägenhet i Sthlm där min man har fått jobb. Nu är det bara jag kvar, som måste försöka fixa ngt. Lite framsteg i alla fall :) Till hösten blir det föräldrautbildning!

Har föresten också läst "Längtansbarn"
    TYckte mycket om den.

• Idoli

Vi kommer också börja utbildningen i november och vi längtar!
    Förövrigt händer det hemskt lite för oss just nu faktiskt.
    Väntan och längtan...

• Idoli

Välkommen till tråden Jessica! :)

Vi har gått klart föräldrautbildningen, min man har hunnit fylla 25 och vi väntar mest på att få starta upp hemutredningen. Vi har fått hintar om att detta kommer ske i mars men inget mer än det ännu... Det gör inte så mkt för oss eftersom vi bara har stått i kö här i Sverige ett år ännu, har nästan börjat oroa mig för att vi göra utredningen för tidigt...? Med tanke på att medgivandet bara räcker i två år...

• Idoli

Oj vad det händer grejer i den här tråden nu... kul!

Ja det hoppas jag verkligen att vi får, en väntan på längre än totalt tre år känns... oöverkomligt just nu. Fast så mycket kan ju hända att det inte är omöjligt att det blir så heller....

Jag är iaf glaad idag kan jag meddela, för jag har fått fast jobb idag! Ett plus känns det som... i adoptionssammanhang framförallt... :D

• Idoli
    Jezziie skrev 2011-02-23 15:33:13 följande:
    Hej tjejer! Tack för ert varma välkomnande, känns som man hamnat i rätt tråd. Okej, Ne de gör inget att vi inte får göra utredningen förrän till hösten/vintern eftersom jag fyller i november, har för att jag läst att du också gör det GreenGal, eller? Vi står i kö på BFA då jag tycker de har de länderna som vi är intresserade av, de vi är mest intresserade av är Polen och Litauen, men de kanske hinner ändras,vem vet.vilka länder är ni intresserade av tjejer? Just nu känns de som att vi kommer bli en "riktig familj" och få ett barn, ett tag så var ju hoppet ute då vi sysslade med IVF, har ni gjort några behandlingar av nått slag eller ville ni adoptera direkt, vi pratade om adoption innan vi gjorde IVF men visste inte om vi ville, eller hur jag ska förklara. Hoppas ni kan läsa, fast allt är skrivet i en "klump", använder appen!! Kram på er!!
    Vi är i nuläget mest intresserade av Colombia...:) Men även Polen och Litauen
    - samt alla andra länder vars krav vi passar någorlunda in på eller snart kommer att
    passa in på är av största intresse...

Vi har också funderat en hel del på att försöka få syskonmedgivande! Men min man
    är väldigt tveksam till detta. Så vi får se var vi hinner landa i tanken innan det är
    dags...
  • Idoli

Polen har varit ett land som vi funderar mkt på också, har dock tyckt mig fått en hint av att det verkar finnas många fler krav i polen på adoptivföräldrar än de som är uppskrivna på BFAs hemsida. Längd på äktenskap etc.

Jag fyller 26 i år och min man har nyligen fyllt 25. Vi gifte oss i somras, så vi har inte varit man och fru särskilt länge ännu. I höstas flyttade vi till sthlm p g a att min man fick anställning... Jag fortsatte på mina studier, med inriktning på barn och ungdomsvetenskap, tills jag blev erbjuden ett vikariat vilket nu har övergått till fast tjänst.

Föräldrautbildningen gick vi i höstas fram till jul ungefär. Vi har stått i kö i bfa och ac i ungefär ett år och hoppas på att få starta upp utredningen så snart som möjligt. I mars har vi fått en hint om...:) Vi längtar oerhört mycket efter barn just nu (likt de flesta andra här :))... Och ett av vår största kriterium när vi funderar på land just nu är faktiskt tidsaspekten... Hur lång tid det kan tänkas dröja.

Vilka är ni? :)

• Idoli
    Jezziie skrev 2011-02-26 15:01:17 följande:
    Hej. Okej,det är nog mycket möjligt att de har endel krav som inte står med, men de finns de nog mer länder som har, kommer inte ihåg om du skrivit vilka fler länder ni är intresserade av, så jag frågar det nu. Jag fyller 25 i november och min man fyller 27 i maj, ska gå föräldrarkursen i augusti o efter det blir det medgivandeutredningen, förhoppningsvis i november. Vi har varit gifta sen sommaren 08 så det blir 3år till sommaren. Vi har bara stått i kö sen 15 februari i år. Hur lång tid de tar tills man får ett barn beror nog på hur många barn man passar in på o vilken högsta ålder man kan tänka sig, oftast går de ju fortare om man kan tänka sig ett lite äldre barn.
    Ja visst är det så.
    Hjärtat längtar skrev 2011-02-26 23:11:26 följande:
    Ja, jag tror jag fattar lite bättre nu. Vad smart att ni sparat Föräldradagar till när syskonet kommer!

Efter det här året kommer jag ha 14 dagar sparad semester (3 veckor) så då kanske min man kan ta ut FP och jag semester när vi är i landet. Nästa år vill jag nog knappt ta ut nån semester utan spara det till resan!
    Åh, jag får inte spara mer än 5 dagar semester... Synd i det här sammanhanget tycker jag. Kan inte bygga på varje år heller, utan får endast ta med mig 5 dagar varje år. Totalt. Resten, om jag inte tagit ut övrig sem, måste jag ta ut i pengar.
  • Idoli

Inom fyra år låter ju inte som en omöjlighet...:) Den 11/3 har vi ett första möte! :D

• Idoli

Hm. Ingen som funderar på bulgarien?
    Jag blev lite intresserad efter att ha läst bfas nyhetsbrev om sn-listan.
    :)

Svar på tråden Unga Adoptanter