Unga Adoptanter
Greengal: Jag har inboxat dig nu :)
Greengal: Jag har inboxat dig nu :)
Hej!
På vårt plan har det hänt lite grejer. Vi är nygifta jag och min man, och det var en fantastiskt fin dag :)
Vi har även hunnit med att köpa en lägenhet i Sthlm där min man har fått jobb. Nu är det bara jag kvar, som måste försöka fixa ngt. Lite framsteg i alla fall :) Till hösten blir det föräldrautbildning!
Har föresten också läst "Längtansbarn"
TYckte mycket om den.
Vi kommer också börja utbildningen i november och vi längtar!
Förövrigt händer det hemskt lite för oss just nu faktiskt.
Väntan och längtan...
Välkommen till tråden Jessica! :)
Vi har gått klart föräldrautbildningen, min man har hunnit fylla 25 och vi väntar mest på att få starta upp hemutredningen. Vi har fått hintar om att detta kommer ske i mars men inget mer än det ännu... Det gör inte så mkt för oss eftersom vi bara har stått i kö här i Sverige ett år ännu, har nästan börjat oroa mig för att vi göra utredningen för tidigt...? Med tanke på att medgivandet bara räcker i två år...
Oj vad det händer grejer i den här tråden nu... kul!
Ja det hoppas jag verkligen att vi får, en väntan på längre än totalt tre år känns... oöverkomligt just nu. Fast så mycket kan ju hända att det inte är omöjligt att det blir så heller....
Jag är iaf glaad idag kan jag meddela, för jag har fått fast jobb idag! Ett plus känns det som... i adoptionssammanhang framförallt... :D
Polen har varit ett land som vi funderar mkt på också, har dock tyckt mig fått en hint av att det verkar finnas många fler krav i polen på adoptivföräldrar än de som är uppskrivna på BFAs hemsida. Längd på äktenskap etc.
Jag fyller 26 i år och min man har nyligen fyllt 25. Vi gifte oss i somras, så vi har inte varit man och fru särskilt länge ännu. I höstas flyttade vi till sthlm p g a att min man fick anställning... Jag fortsatte på mina studier, med inriktning på barn och ungdomsvetenskap, tills jag blev erbjuden ett vikariat vilket nu har övergått till fast tjänst.
Föräldrautbildningen gick vi i höstas fram till jul ungefär. Vi har stått i kö i bfa och ac i ungefär ett år och hoppas på att få starta upp utredningen så snart som möjligt. I mars har vi fått en hint om...:) Vi längtar oerhört mycket efter barn just nu (likt de flesta andra här :))... Och ett av vår största kriterium när vi funderar på land just nu är faktiskt tidsaspekten... Hur lång tid det kan tänkas dröja.
Vilka är ni? :)
Inom fyra år låter ju inte som en omöjlighet...:) Den 11/3 har vi ett första möte! :D
Hm. Ingen som funderar på bulgarien?
Jag blev lite intresserad efter att ha läst bfas nyhetsbrev om sn-listan.
:)