Inlägg från: Hjärtat längtar |Visa alla inlägg
  • Hjärtat längtar

Unga Adoptanter

leia83 skrev 2012-04-25 12:55:54 följande:
    Har pratat med bfa idag. Vi har skickat vårt medgivande till dom och dom meddelade oss att vi är en av de 5 familjer som dom startar upp nästa vecka för Ryssland!!! Aaaaah!!! Jösses!!! Tjohoiooo!!!
    Vad roligt!!! Stort GRATTIS! Lycka till! Skrattande
  • Hjärtat längtar

I dag fick vi Barnbesked! Vår son är 2,5 månad och befinner sig i Taiwan! 
    Det känns helt overkligt att detta har hänt oss! Vi är obeskrivligt lyckliga! Skrattande 

• Hjärtat längtar

Tack så mycket allihop! Skrattande

Liliuo:
    Hej!!! Jo, jag kommer ihåg dig! Roligt att höra hur det har gått för dig! GRATTIS till att nu vara så nära förlossningen! Lycka till med allt! Ja, det var ju häftigt att våra barn blir så jämngamla trots att vi valde olika vägar!
    Man brukar få vänta ungefär ett halvår på att få hämta... 

• Hjärtat längtar
    TomMon skrev 2012-04-29 09:27:54 följande:
    Vi adopterar också från Taiwan, vi har än så länge väntat 8 mån sedan barnbesked, och några till lär det bli. Taiwan har allt det juridiska klart när man väl får hämta, och de är mycket noggranna med att se så att barnen inte kunde adopterats nationellt, så det är därför det tar lång tid. Men väntan än nästintill outhärdlig...
    Hur går det för er?
    Hoppas ni får åka snart! =)
  • Hjärtat längtar
    TomMon skrev 2012-05-11 07:24:32 följande:
    Vi har CH i slutet på maj. Enligt Berits uträkningar så blir det tidigast i slutet av september som vi åker, men men, allt kan ju hända, både åt det ena eller andra hållet..!
    På torsdag ska vi iaf Skypa med kidsen för fjärde gången! :)
    Ok, OJ vilken lång väntan det blir för er! Hoppas tiden går snabbt till september eller att ni får åka ännu tidigare! Kul med skype! =) 
  • Hjärtat längtar
    Jezziie skrev 2012-05-11 15:50:53 följande:
    Igår fick vi besked om att Slovakien godkänt vår ansökan att adoptera därifrån den 30 april. Så nu väntar vi BB på riktigt
    Underbart Jezziie!!! Skrattande Grattis! 
  • Hjärtat längtar

Vilken konstig uppgift ni har fått ebbagrön! Det är ju sällan man väljer själv vilket barn man aka adoptera. Oftast är det ju tvärtom. Det är den biologiska mamman som har valt oss som föräldrar till sitt barn.

Slovakien passar er nog bättre för de vill ha unga föräldrar och Tjeckien vill ha lite äldre har jag hört.

• Hjärtat längtar
    MissMe83 skrev 2012-05-26 11:40:42 följande:
    Igår kom instruktionerna från bfa och en maffig faktura. Nu börjar det på riktigt
    Där står att dom inte kan garantera att man blir godkänd i landet.., det gör oss nervösa.
    Vad skulle kunna göra att man inte blir godkänd?
    Vad roligt att det händer grejer!!! Glad Men har ni blivit godkända av BFA är det nog inte särskilt troligt att ni inte skulle bli godkända av landet. Skrattande
  • Hjärtat längtar

Ja, jag förstår. Men jag tror du kan vara lugn! 
    Jag hoppas vi får tillbaka våra adoptionskontrakt från ambassaden den här veckan, så vi kan skicka dem till barnhemmet och sedan vänta på domstolstid! 

Svar på tråden Unga Adoptanter